Nadpis článku se mi povedl výstižně a úplně náhodou...
Ráno jsem jel za autem, které jelo souběžně s druhým v pravém pruhu po městském okruhu a nezrychlovalo. Mám pocit, že nedosáhlo max možné povolené rychlosti. Přišlo mi to dlouhý, takže jsem za ním vrknul plynem, že je nás jako víc, co bychom popojeli. Následovaly 2 vteřiny ničeho a potom? Potom mi pustil ostřikovače :-D
Fakt vtipný. Jak na to přišel netuším...
Taky se musím pochválit, že už mi jde výborně dávkování brzdy. Poslední dobou se mi povedlo, aby pneumatika lehce písknula, brzdila víceméně na maximum a přitom jsem nedosáhnul smyku. Většinou se to hodí, když se traktor rozhodně odbočit doleva uprostřed pole s neviditelným blinkrem.
Každý jsme tu a tam pokrytci, ale dnes mě jeden pobavil.
Na zastávce autobusu stál autobus, což zmanená, že ulice je na tu chvíli neprůjezdná. Jde to objet přes tramvajové koleje, nemá se to, beru. Stejně jsem to udělal, protože hned o kousek dál odbočím doleva a alespoň tak nepřekážím ostatním (při odbočení). Přesně v tu samou chvíli se vybatolili z druhého směru lidi z autobusu a šupali přes koleje. Nic se nedělo, jel jsem stěží 5-10km/hod. Po tramvajových kolejích vyskládaných hrubýma kostkama se rychleji ani moc nedá. Vyhnuli jsme se bez komplikací.
Komu se ještě nepovedlo rozkmitat řidítka, tak ten buď pomalu zrychluje nebo jezdí po krásných silnicích. Aby se řidítka rozkmitala je úplně snadný. Stačí odlehčit přední kolo (rychle zrychlovat), aby na mě bylo málo váhy, ale přesto jelo po asfaltu. K tomu hrboly a řidítka tancují jak zplašené. Nepomůže ani tlumič řízení resp pomůže, ale ruce vám to skoro zpřeráží stejně. :)
Není to tak dlouho, co jsem vyjel v -1°C a namlátil si. Bylo to tuším v listopadu. Dnes byly jen 2-3°C. Kouknul jsem z okna a sice zima, ale ne mráz. Nechtělo se mi, ale moje nové pravidlo, že vyjedu v min +6°C jsem byl odhodlaný porušit. Přece jen 170koní na jednom kole není prdel.
Vyšel jsem ven a hrábnul na první sklo auta co jsem potkal. Led. To jsem nečekal. Docela mi zatrnulo a přemýšlel jsem jestli se na to nemám vykašlat.
Vyjel jsem na hlavní a jel 40km/hod a koukal všude kolem sebe, kde je mokro, abych se mu alespoň ze začátku vyhnul. Mám teď doporučenou gumu Dunlop Sportsmart II, která má sakra tvrdý střed. Takže i při jízde rovně je studená schopná zakroutit prdelí a vykopnout mě ze sedla. Loni jsem si to neuvědomil. Je to první pneu, která má takhle moc tvrdou směs.
No, jel jsem fakt opatrně. Tedy hlavně co se týká zrychlování. Zrychloval jsem na ní jako na Hornetu a víc ani ránu. Dojel jsem.
Ovšem vlhkost 88% a +3°C udělaly své - totálně zamlžené plexi ač má pin lock. Rozednilo se mi jen při větší rychlosti a zamlžilo ve městě hnedle. Odpoledne už to bude na pohodu, +13°C. Hurá!
Nevěřili byste kolik mají motorkáři fanoušků. Každou chvíli na mě někdo z chodníku ukazuje ať přidám plyn. Jsou to pánové 20-50let. Předpokládám, že buď vždycky chtěli motorku, ale nikdy se k ní nedostali nebo na ní už dlouho neseděli. To je ta lepší část, tu lze ignorovat nebo jí vyhovět podle nálady.
Tou horší částí jsou závodníci. Nepamatuju si, že by se to vymknulo pravidlu Fabie/Octavie. Barvy různé, lahvově zelená metalíza vede. Dnes ráno asi 5 aut přede mnou jela jedna taková Fábie. Bohužel to byl takový vůl, že za ním nebylo opravdu vidět. Tolik kouře jsem za autem nikdy neviděl a to počítám i start studeného kamionu, který dokáže vykořit celou ulici. Černý hustý dým, který podstatně snižuje viditelnost. Ale měl pocit, že je hustokrutej závodník a kmital co to šlo.
Tak ono těch věcí na odvrácené straně rychlosti bude víc, ale po natakování mě napadá hlavně tahle. Rezerva mi blikla o něco dřív než jsem zvyklý. Do nádrže jsem vecpal 15,7 litrů a na tachometru jen 174km. Je to jasné. Krásná spotřeba. Vytáhnul jsem ji o další půllitr až litr výš než loni. (už si přesně nepamatuju za kolik jsem jezdil).
Nové svíčky, nové seřízení, nové ložisko... ani nevím jestli to jede líp. To se nedá poznat jestli je zrychlení za 8sec nebo za 8,5sec z nuly na 200km/hod. :-D
Na to, že motorka váží přibližně 200kg (vč všeho) + já 80kg, tak je to spotřeba jak u velkého a těžkého auta... aneb kdo chce opici, musí mít na banány. :-D
Radarů přibývá a už jsou i první vlaštovky, které berou SPZ zezadu. Není jich moc, ale nějaké přece. No, bude potřeba naučit se jiný jezdecký styl. :-D
...a nikdo nemůže říct, že SPZ nemá :-D
Jedu si takhle z práce, zrychluju a proto se přikrčím blíž k řidítkům. V tom mě něco praští za krk/do zad. Začal jsem přemýšlet, co to mohlo být. No jasně. Nafouknutý batoh, dostal větrem a prudce slehnul... jak prosté. Po příjezdu jsem pochopil.
Sezóna začala! Hurá. Včera ráno bylo namrzlo, tak jsem to raději vzdal. Odpoledne krásně a to fakt zamrzí. Dnes už od rána 10°C, to není kolikrát ani v létě! Sice mokro, mrholení, ale teplo. Cestou nic překvapivého. První půlku cesty jsem jel pomaleji skrze mokro a světe div se skoro mi to neuklouzlo. Před polovinou křižovatek jsem preventivně brzdil a naštěstí to nebylo potřeba ani jednou. Jedno prudčí brždění před přechodem taky dobrý. Sezóna může začít! :)
Včera jsem si koupil nové plexi. Pořád jsem chtěl zlaté, abych byl hustej :-D
Do servisu jela motorka na vleku a už to pár dnů je. Mezitím se otepilo a já celý týden litoval, že jí nemám. Odpolední teploty byly pořád kolem 12-15°C a všude jezdilo mraky motorek. Byl jsem jeden z těch slintalů, co se otočil za každou motorku a otevřel pusu.
S mechanikem jsme vzdali čekání na napínák a domluvili se na vyzvednutí. Jako vždy, pořád pěkně a když jsem si pro ni jel bylo 3°C a mrholení = mokrá silnice.
Pokrafali jsme a říkal, že s mojí pneumatikou Dunlop SportSmart II nemá dobré zkušenosti, že klouže. Jednička prý byla fajn, ale dvojka ne. Z loňska si jí už nepamatuju, ale že jsem se kvůli ní vyválele v přímém směru dává smysl - uprostřed má nejtvrdší směs. Každpádně v mrazu už na ní nejedu! :-D
Už první nastartování ve mě zbudilo strach, ač je tam homologační vložka to burácení je slušný. Cestou jsem se držel na uzdě a předjel jen cca 10 aut za 10km. Nebyl silný provoz. :-D Nad 10.000 otáček jsem se nepodíval. A Teď čekám na teplo. Snad už ve středu.