Autoškola a první motorka

19. říjen 2012 | 09.29 |
blog › 
Autoškola a první motorka

Vždycky jsem chtěl jezdit na motorce, ale vlastně nikdy jsem se k tomu nedostal. Ze začátku nebyly peníze na jakokoliv motorku a pak snad ani čas. Obava o ztrátu řidičáku na auto, kdybych na motorku neudělal... samé výmluvy proč to nejde.

Nakonec mě to tak hlodalo, že jsem se musel překonat a dokopat se. Plánoval jsem to na léto 2012. Přišlo mi to akorát. Autoškolu jsem si domluvil v červenci na srpen. K mé smůle instruktor mi rovnou sdělil, že v srpnu na 14 dnů odjíždí na dovolenou, ale že to dáme a v záři bude finiš.

 Jak to dopadlo? V září byl finiš, ale taky zkušební komisař na dovolené. Pak nějaké blbé počasí a nakonec jsem řidičák dřímal v ruce v druhé polovině října a to s příplatkem 500,- za rychlé vydání to týdne (10 dnů?). V autoškole jsem sedlal Kawasaki GS500e. Shodou okolností má podobně výkonou kamarád podle kterého je vcelku slabá a pomalá. Já na ní vozil sebe a instruktora a jela pekelně. Proti jakémukoliv autu naprosté dělo. Jak může říkat, že to nejede??? Zrychlení hodné Porche 911, tedy z nuly na sto. Dál už by to bylo dost jednoznačné ve prospěch Porche.

Z výkonu 35kW jsem měl respekt a začal pročítat diskuze jakou motorku si mám zvolit pro začátek. Chtěl jsem lidovku. Největší lidovka je Honda Hornet 600, 75kW. Správně, 2x tolik výkonu než obávaná Kawa. Dlouho jsem přemýšlel jestli nebude lepší Honda CB500, 42kW. každý druhý radil rozhodně 600 nebo lepší víc, litr. Magoři.

Začetl jsem se do inzerátů a věděl, že chci rok 2005/6, kdy motorka už měla maximum věcí vychytaných. A jak to bývá, chvilku před koupí jsem našel nabídku na rok 2009 za docela dobré peníze.

Mám ji. Co jsem přehnédnul při koupi:
- rětězovka na výměnu
- nestaral se o olej
- žádné přílušenství (nářadí, lékárnička, vesta)

Jel jsem na ní domů po dálnici při teplotě cca 5°C, místy sněžilo. Přede mnou 200km, ne/byla to radost. Hned jak debil jsem vyzkoušel že 190km/hod to jede. Za to bych si teď naliskal, ale stalo se. Za dva dny jsem jí jel projet jen tak pro radost. Vše šlo tak snadno, že jsem ztratil soudnost a následoval první pád a zlomená noha. Škody nevážné, zpravilo to cca 5-7tis (zrcátko, blinkr, páčka brzdy, repase vidlice).

Za tu nehodu jsem vděčný. Je to zkušenost, že motorka nedá nic zadarmo a pád je otázkou vteřin a pokud se nerozhodnete do 1 sec a to jednoznačně, co uděláte, je už pozdě cokoliv vymýšlet - jedine kontrolovaný pád v mezích možností.

Hned šla do servisu, který potvrdil, že je v pohodě a koupě nebyla neštěstím.

P1040838-1200
to je on
 

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Autoškola a první motorka davidhavel 19. 03. 2013 - 11:20
RE(2x): Autoškola a první motorka hurikan 19. 03. 2013 - 12:07
RE(3x): Autoškola a první motorka davidhavel 19. 03. 2013 - 12:12
RE(4x): Autoškola a první motorka hurikan 19. 03. 2013 - 12:37
RE(5x): Autoškola a první motorka davidhavel 19. 03. 2013 - 14:16
RE(6x): Autoškola a první motorka hurikan 19. 03. 2013 - 14:23