Dnes byla R1 naložena na vozík a odjela do servisu. V plánu je:
- seřízení motoru
- výměna svíček
- výměna blinkrů
- výměna držáku budíků (to bych asi sám nedal)
- nové rolny dozadu, které budou zároveň jako ochrana při pádu. Starý závit se vytrhnul, takže nový nebude M6, ale M8.
- svaření přední masky - asi 3cm dlouhá prasklina
- výměna padáků
Chtěl jsem čumák nechat přelakovat, ale kašlu na to. Uvidím jestli svár vydrží sezónu a pokud ano, hodím celou motorku do nového laku. Zatím je mi nejbližší bílá perleť s oranžovým proužkem. Vyloženě oranžová KTM v metalíze. Ale za rok se z toho ještě vyklube něco jiného. :)
Když jsem před převozem zapojoval baterii měl jsem co dělat, abych nenastartoval... ale budíky jsem si rozsvítil, to je prostě fakt nádhera. :-D
Zase jsem se vyválel, minulý týden. Takže: bylo ráno -1°C, ani za boha se mi nechtělo na motorku. Ale semlelo se to tak, že jsem na ní vyrazil. No vyrazil. Vyjel jsem na hlavní silnici, roztáhnul jedničku, cvaknul dvojku, opatrně jsem pustil spojku, abych se ujistil, že tam padla správně. Za studena se jí nechce. Šla krásně. Cajk, přidal jsem plyn a nevím co se stalo následující 2sec, ale probral jsem se na zemi.
Trochu zpětně doplňuju výměnu oleje, kterou jsem si zapomněl zaznamenat. Došlo k ní někdy koncem října, stav tachometru 61k km. Na fotce je o 1tis víc, protože jsem to fotil až dubnu, ale naštěstí druhé počítadlo ukázalo 900km od zapojení baterie a 100km jsem mohl najet ještě loni.
Takže další výměna při 67.000km! Opět to bude Mogul 15W40, který se mi jeví docela dobře. Je levný, maže dobře, nízký rozptyl (15vs40) = málo aditiv, která se prý rychle kazí. A čím menší rozptyl, tím lépe.
Konečně mi někdo poradil jak si nastavit budíky na R1. Tovární nastavení je, že flash dioda se rozsvítí už při 7tis otáčkách. Takže při 160km/hod na šestku vlastně svítí pořád.
Nastavení je snadné: držet SELECT a zapnout zapalování, stále držet než se ukáže nastavení. Je tam snad všechno: podsvícení displeje, zda má dioda svítit, blikat nebo být vypnutá a hlavně od kolik otáček má začít něco dělat. Nastavil jsem si blikání od 11tis otáček.
Konečně mám nějaké lepší fotky z okruhu :)
vzpomínka na starou pneumatiku Dunlop Qualifier II
Už hodně dlouhou dobu jsem to neměl při řízení opravdu napínavé. Až dnes ráno. Lehce mokrá silnice, prázdná a v dálce asi 4 auta. Jedu si jedu, vcelku rychle, dojedu auta a v okamžiku, kdy přidávám plyn a chystám se na předjetí vidím, že auta tak zpomalila, že v podstatě stojí. A kuk, jako první vozidlo je traktor s ohromným vlekem a odbočuje vlevo uprostřed pole. A sakra!
Brzdím jak najatý. Silnice studená, silnice lehce mokrá, pneumatiky ještě zcela nezahřáté. Prostě ideální příležitost rozbít si hubu. Pneumatika neměla snahu zakousnout se do asfaltu, ale jen po něm klouzala a pískala. Ono to vcelku i tak brzdí dobře, ale hůř se drží stabilita, když se přední kolo neotáčí.
Takže to byly brzdy ve stylu ABS: písk, posun kola, písk, posun kola... ale světe div se zastavil jsem včas a ještě s rezervou pár metrů za posledním autem. Ale nahnáno jsem měl. :) Nechápu, že poslední auto nedalo blikačky. Škoda.
Čas na nové gumy, Batltax BT016 byla dobrá. Jsem rád, že jsem jí vyzkoušel. Dávat už jí nikdy nebudu, jedině kdybych potřeboval dojet přední kolo. Vydržela asi 4,5tis km.
Včera jsem dal novou sadu (tachometr 54.500): Dunlop Sportmax Qualifier II. Na Hornetu jsem měl jedničku a nebylo to nic moc. Ale jednak to byla moje první guma a taky už byla docela sjetá, takže těžko porovnávat.
nová guma, která neujela ještě ani centimetr :)
A je to tady. Jsou to asi dva měsíce a budu zase měnit gumu. Zatím všechny vydržely cca 4,5tis km. Není úplně fér ke Qualifier II, kterou jsem jezdil za horkých dnů. Po dlouhé úvaze jsem zvolil jako další Dunlop Sportmax Sportsmart II. Není nejlevnější a je to můj poslední pokus na test sportovních gum. Pokud nebude mít lepší nájezd vrátím se k levné BT016 pro, která je nejlevnější a jede výborně nebo zkusím cestovní gumy, zda je neutrhnu v zatáčce.
Po týdnu dovolené jsem sednul na motorku a čekal tu bombu. Vždycky po víkendu bez motorky apd mě ten výkon uchvátí. Jak si zvyknu už to není ono. Bohužel bomba se nekonala. Zkoušel jsem to poctivě 14 dnů a pořád přemýšlel jestli je chyba ve mě (že jsem si zvyknul definitivně) nebo v motorce, že nejede.
Spotřeba se mi snížila o nějaké 0,2L. Nad 200 se jí nechce zrychlovat pořádně. Dostat se na 250 je na dlouhé čekání. Na šestku se už čísla na tachometru mění hezky po jednom, žádné rovnou +3 atd
Lepení bylo snažší než se zdálo, jen bylo zapotřebí dost síly :) Hned po zalepení jsem si říkal jakou rychlostí pojedu... předpoklad 100 vzal za své ihned, 160 cestou, ale přes 200 jsem se snažil nejet. Takže zátěžová zkouška proběhla prakticky ihned.
cena v podstatě hodně lidová! Stejná věc se dá koupit i za 300,-