Není to tak dlouho, co jsem vyjel v -1°C a namlátil si. Bylo to tuším v listopadu. Dnes byly jen 2-3°C. Kouknul jsem z okna a sice zima, ale ne mráz. Nechtělo se mi, ale moje nové pravidlo, že vyjedu v min +6°C jsem byl odhodlaný porušit. Přece jen 170koní na jednom kole není prdel.
Vyšel jsem ven a hrábnul na první sklo auta co jsem potkal. Led. To jsem nečekal. Docela mi zatrnulo a přemýšlel jsem jestli se na to nemám vykašlat.
Vyjel jsem na hlavní a jel 40km/hod a koukal všude kolem sebe, kde je mokro, abych se mu alespoň ze začátku vyhnul. Mám teď doporučenou gumu Dunlop Sportsmart II, která má sakra tvrdý střed. Takže i při jízde rovně je studená schopná zakroutit prdelí a vykopnout mě ze sedla. Loni jsem si to neuvědomil. Je to první pneu, která má takhle moc tvrdou směs.
No, jel jsem fakt opatrně. Tedy hlavně co se týká zrychlování. Zrychloval jsem na ní jako na Hornetu a víc ani ránu. Dojel jsem.
Ovšem vlhkost 88% a +3°C udělaly své - totálně zamlžené plexi ač má pin lock. Rozednilo se mi jen při větší rychlosti a zamlžilo ve městě hnedle. Odpoledne už to bude na pohodu, +13°C. Hurá!
Nevěřili byste kolik mají motorkáři fanoušků. Každou chvíli na mě někdo z chodníku ukazuje ať přidám plyn. Jsou to pánové 20-50let. Předpokládám, že buď vždycky chtěli motorku, ale nikdy se k ní nedostali nebo na ní už dlouho neseděli. To je ta lepší část, tu lze ignorovat nebo jí vyhovět podle nálady.
Tou horší částí jsou závodníci. Nepamatuju si, že by se to vymknulo pravidlu Fabie/Octavie. Barvy různé, lahvově zelená metalíza vede. Dnes ráno asi 5 aut přede mnou jela jedna taková Fábie. Bohužel to byl takový vůl, že za ním nebylo opravdu vidět. Tolik kouře jsem za autem nikdy neviděl a to počítám i start studeného kamionu, který dokáže vykořit celou ulici. Černý hustý dým, který podstatně snižuje viditelnost. Ale měl pocit, že je hustokrutej závodník a kmital co to šlo.
Tak ono těch věcí na odvrácené straně rychlosti bude víc, ale po natakování mě napadá hlavně tahle. Rezerva mi blikla o něco dřív než jsem zvyklý. Do nádrže jsem vecpal 15,7 litrů a na tachometru jen 174km. Je to jasné. Krásná spotřeba. Vytáhnul jsem ji o další půllitr až litr výš než loni. (už si přesně nepamatuju za kolik jsem jezdil).
Nové svíčky, nové seřízení, nové ložisko... ani nevím jestli to jede líp. To se nedá poznat jestli je zrychlení za 8sec nebo za 8,5sec z nuly na 200km/hod. :-D
Na to, že motorka váží přibližně 200kg (vč všeho) + já 80kg, tak je to spotřeba jak u velkého a těžkého auta... aneb kdo chce opici, musí mít na banány. :-D
Radarů přibývá a už jsou i první vlaštovky, které berou SPZ zezadu. Není jich moc, ale nějaké přece. No, bude potřeba naučit se jiný jezdecký styl. :-D
...a nikdo nemůže říct, že SPZ nemá :-D
Jedu si takhle z práce, zrychluju a proto se přikrčím blíž k řidítkům. V tom mě něco praští za krk/do zad. Začal jsem přemýšlet, co to mohlo být. No jasně. Nafouknutý batoh, dostal větrem a prudce slehnul... jak prosté. Po příjezdu jsem pochopil.
Sezóna začala! Hurá. Včera ráno bylo namrzlo, tak jsem to raději vzdal. Odpoledne krásně a to fakt zamrzí. Dnes už od rána 10°C, to není kolikrát ani v létě! Sice mokro, mrholení, ale teplo. Cestou nic překvapivého. První půlku cesty jsem jel pomaleji skrze mokro a světe div se skoro mi to neuklouzlo. Před polovinou křižovatek jsem preventivně brzdil a naštěstí to nebylo potřeba ani jednou. Jedno prudčí brždění před přechodem taky dobrý. Sezóna může začít! :)
Včera jsem si koupil nové plexi. Pořád jsem chtěl zlaté, abych byl hustej :-D
Do servisu jela motorka na vleku a už to pár dnů je. Mezitím se otepilo a já celý týden litoval, že jí nemám. Odpolední teploty byly pořád kolem 12-15°C a všude jezdilo mraky motorek. Byl jsem jeden z těch slintalů, co se otočil za každou motorku a otevřel pusu.
S mechanikem jsme vzdali čekání na napínák a domluvili se na vyzvednutí. Jako vždy, pořád pěkně a když jsem si pro ni jel bylo 3°C a mrholení = mokrá silnice.
Pokrafali jsme a říkal, že s mojí pneumatikou Dunlop SportSmart II nemá dobré zkušenosti, že klouže. Jednička prý byla fajn, ale dvojka ne. Z loňska si jí už nepamatuju, ale že jsem se kvůli ní vyválele v přímém směru dává smysl - uprostřed má nejtvrdší směs. Každpádně v mrazu už na ní nejedu! :-D
Už první nastartování ve mě zbudilo strach, ač je tam homologační vložka to burácení je slušný. Cestou jsem se držel na uzdě a předjel jen cca 10 aut za 10km. Nebyl silný provoz. :-D Nad 10.000 otáček jsem se nepodíval. A Teď čekám na teplo. Snad už ve středu.
Kamarád se chystal odzimovat Horneta. Čekali jsme, že ho vytlačíme a na brnk nastartujeme. Prostě jako loni. Prd. Škytal, škytal a nedoškytal. Několikrát jsme ho zkusili roztlačit, z 10ti pokusů jednou chytnul a běžel tak nepravidelně, že pokud se pustil plyn chcípnul. Po chvíli zaváhání chcípnul a nový start už nešel.
Tak putoval zase zpátky. Druhý den jsme vzali transfúzní hadičku a vysáli samospádem benzín z nádrže. Větší hadička tam nejde dát. Povedlo se nám vycucnout 9L, takže v nádrži mohl zbýt tak litr. Před tím jsem nádrž hodně prostřepal, aby se rozvíříly případné kaly (žádné nebyly). Doplnili jsme 7L čerstvého benzínu, protřepali nádrž, přidali čerstvě nabitou baterii a nový pokus o start. Všechno stejné. :(
Seřízení motoru bylo potřeba, jsou objednané 2 podložky, 2 ventilové vůle už byly větší než je přípustné. Při té příležitosti zjištěno, že rozvodový řemen je ještě původní. S ním se ještě preventivně mění napínák a 6,5tis je v háji jen za tyhle dvě věci.
Jsem zvědavý jestli ventilové vůle a nové svíčky přidají nějakého koně. :-D
Si říkám, že kdo koupí po mě může být docela spokojený, protože servis nešidím. Co potřebuje, to dostane... ale je to drahý! K tomu ještě ložiska v zadním kole za 1,5tis. Celkem 11tis.
Budu muset letos ušetřit na pneumatikách... loni to byly 3 zadní a 2 přední. To je taky ranec.
Dnes byla R1 naložena na vozík a odjela do servisu. V plánu je:
- seřízení motoru
- výměna svíček
- výměna blinkrů
- výměna držáku budíků (to bych asi sám nedal)
- nové rolny dozadu, které budou zároveň jako ochrana při pádu. Starý závit se vytrhnul, takže nový nebude M6, ale M8.
- svaření přední masky - asi 3cm dlouhá prasklina
- výměna padáků
Chtěl jsem čumák nechat přelakovat, ale kašlu na to. Uvidím jestli svár vydrží sezónu a pokud ano, hodím celou motorku do nového laku. Zatím je mi nejbližší bílá perleť s oranžovým proužkem. Vyloženě oranžová KTM v metalíze. Ale za rok se z toho ještě vyklube něco jiného. :)
Když jsem před převozem zapojoval baterii měl jsem co dělat, abych nenastartoval... ale budíky jsem si rozsvítil, to je prostě fakt nádhera. :-D