Výměna oleje a pastorku

10. srpen 2013 | 18.35 |
blog › 
technika › 
Výměna oleje a pastorku

olejAktuálně mám najeto 11tis km a nastává čas na výměnu oleje. Manuál říká, že stačí po 12tis km... ostatní výrobci mění po 6tis. Připomíná mi to automobilky, které hrají na prodloužené intervaly pro pohodlí a peněženku uživatelů výměnou za zkrácení životnosti motoru.

10tis km jsem najel poměrně rychle a proto jsem se rozhodnul pro tento interval. Moje první výměna oleje... wow.

Objednal jsem olej, vaničku na výměnu, olejový filtr... a klíč na filtr. Největší lidovku za 99,-. Posloužil dobře. Motor by měl být hliníkový a proto se musí šrouby dotahovat s citem. S tímto jsem do toho šel.

Nejdřív jsem objevoval správný výpustný šroub. Manuál mlčel. Pokus omyl... Trefa na poprvé! Jako fatální omyl se ukázalo mít vaničku na olej uprostřed vypouštěcího otvoru. Zahřátý olej vytrysknul tak mocně, že vaničku (lavor) přestříknul. Samotný šroub nešel povolit, byl naprosto zarvaný. Olejový filtr také - ten jsem při povolování zmáčknul. Naposled to dělali ve značkovém servisu - měli by to teda umět. Jsem zvědavý jak to půjde povolit na konci sezóny.

K mému překvapení se tam vešly jen 3 litry. Podle diskuzí na internetu je to OK. Takže hotovo.

Za týden mám naplánovaný servis - výměna pastorku. Dám o zub méně, protože je to jako 3 zuby na rozetě a přitom se nemusí měnit řetěz, který tam je teprve chvíli. Jsem na to zvědavý.

Maximální rychlost klesne z 229 na 214 km/hod a všechny rychlosti průměrně o 10km/hod. Trošku problém u jedničky a pak už je to fakt jedno... :)

Super stránka na počítání zubů na pastorku a rozetě: http://www.gearingcommander.com/

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Výměna oleje a pastorku davidhavel 12. 08. 2013 - 14:12
RE(2x): Výměna oleje a pastorku hurikan 12. 08. 2013 - 19:02