Po najetí cca 3tis km jsem se rozhodnul vyměnit olej. Správně se má měnit po 6tis km, ale kdo ví jak ho měnil předchozí majitel. Čert ví i jaký olej tam byl, jaká specifikace.
První oříšek jsou plasty. To není jako naháč, kde stačí zabořit ruce a měnit olej z fleku. Na to, že jsem plasty sundával poprvé v životě šlo to dobře. Dokonce jsem nic neulomil ani nenalomil :) Sundal jsem obě strany jako jsem to viděl na youtube. Po této zkušenosti jsem zjistil, že je to zbytečné. Jedna strana stačí, ačkoliv nevím jak moc pracně se do sebe zamykají zadní části. Na to se musím příště podívat.
sundané plasty
Šroub jsem našel hned. Utáhnutý byl akorát a protože vedl kolmo dolů nedal se olej chytat do lahve a musel se celý vejít do škopku. Ovšem olejový filtr byl snad utažený jen rukou a to ještě slabě. Až divný, že neprosakoval olej. Oba dva jsem dotáhnul s citem. Lepší utáhnout málo a při průsaku přitáhnnout (ještě se mi to nestalo).
Ven jsem dostal 2,8l oleje a dovnitř jsem nacpal 3,2l. Nechápu to, ale množství je v okénku správně i po delším stání. Dal jsem Mogul 15W40 a budu sledovat zda se ještě bude ztrácet. Výrobce dovoluje i 20W40, což ovšem už hraničí v nízkými teplotami za kterých jezdím (lehký mráz). :)