Nová sezóna začíná nesměle. Vyrazili jsme po první do Dubé. Myslím, že to je první cesta po roce a půl. Tradiční cestu jsem trefil až cestou zpět. Úplně jsem zapomněl kudy jsme jezdili.
Zatáčky tradičně super. Většina z nich je dlouhá, takže se dá pokládat pozvolna a postupně zkoušet, kam až to jde. Ovšem po takové době jsem měl pocit, že tam jedu poprvé v životě a nemohl jsem se přinutit najet do zatáčky rychleji, abych mohl zvolit odvážnější náklon.
Jak jinak, je teplo. Ráno 15°C, odpoledne 18°C. Nebýt tma je to lepší než v létě. No občas pozlobí vítr, ale kdo by odolal v listopadu prohnat se na motorce? A jezdí jich docela dost. Každé takování tankuju lepší benzín s tím, že už tam zůstane do jara. :-D
První jízda po 3 týdnech to byl zážitek. Fakt jsem nebyl zvyklý a přišlo mi to nestabilní. Ale už je to zase dobrý. Dokonce tak dobrý, že jsme se dnes s jedním motorkářem potkali na silnici ramenama... no zážitek. Do teď nemůžu uvěřit tomu, že jsem na svém ramenu cítil rameno toho co jede vedle mě.
Naštěstí jsem pohotově ubral náklonu a on naopak přidal takže kontakt trval jen zlomek vteřiny. To bylo překvapení. :-D
Doufám, že to bylo poprvé a naposled.
Nadpis článku se mi povedl výstižně a úplně náhodou...
Ráno jsem jel za autem, které jelo souběžně s druhým v pravém pruhu po městském okruhu a nezrychlovalo. Mám pocit, že nedosáhlo max možné povolené rychlosti. Přišlo mi to dlouhý, takže jsem za ním vrknul plynem, že je nás jako víc, co bychom popojeli. Následovaly 2 vteřiny ničeho a potom? Potom mi pustil ostřikovače :-D
Fakt vtipný. Jak na to přišel netuším...
Taky se musím pochválit, že už mi jde výborně dávkování brzdy. Poslední dobou se mi povedlo, aby pneumatika lehce písknula, brzdila víceméně na maximum a přitom jsem nedosáhnul smyku. Většinou se to hodí, když se traktor rozhodně odbočit doleva uprostřed pole s neviditelným blinkrem.
Komu se ještě nepovedlo rozkmitat řidítka, tak ten buď pomalu zrychluje nebo jezdí po krásných silnicích. Aby se řidítka rozkmitala je úplně snadný. Stačí odlehčit přední kolo (rychle zrychlovat), aby na mě bylo málo váhy, ale přesto jelo po asfaltu. K tomu hrboly a řidítka tancují jak zplašené. Nepomůže ani tlumič řízení resp pomůže, ale ruce vám to skoro zpřeráží stejně. :)
Není to tak dlouho, co jsem vyjel v -1°C a namlátil si. Bylo to tuším v listopadu. Dnes byly jen 2-3°C. Kouknul jsem z okna a sice zima, ale ne mráz. Nechtělo se mi, ale moje nové pravidlo, že vyjedu v min +6°C jsem byl odhodlaný porušit. Přece jen 170koní na jednom kole není prdel.
Vyšel jsem ven a hrábnul na první sklo auta co jsem potkal. Led. To jsem nečekal. Docela mi zatrnulo a přemýšlel jsem jestli se na to nemám vykašlat.
Vyjel jsem na hlavní a jel 40km/hod a koukal všude kolem sebe, kde je mokro, abych se mu alespoň ze začátku vyhnul. Mám teď doporučenou gumu Dunlop Sportsmart II, která má sakra tvrdý střed. Takže i při jízde rovně je studená schopná zakroutit prdelí a vykopnout mě ze sedla. Loni jsem si to neuvědomil. Je to první pneu, která má takhle moc tvrdou směs.
No, jel jsem fakt opatrně. Tedy hlavně co se týká zrychlování. Zrychloval jsem na ní jako na Hornetu a víc ani ránu. Dojel jsem.
Ovšem vlhkost 88% a +3°C udělaly své - totálně zamlžené plexi ač má pin lock. Rozednilo se mi jen při větší rychlosti a zamlžilo ve městě hnedle. Odpoledne už to bude na pohodu, +13°C. Hurá!
Tak ono těch věcí na odvrácené straně rychlosti bude víc, ale po natakování mě napadá hlavně tahle. Rezerva mi blikla o něco dřív než jsem zvyklý. Do nádrže jsem vecpal 15,7 litrů a na tachometru jen 174km. Je to jasné. Krásná spotřeba. Vytáhnul jsem ji o další půllitr až litr výš než loni. (už si přesně nepamatuju za kolik jsem jezdil).
Nové svíčky, nové seřízení, nové ložisko... ani nevím jestli to jede líp. To se nedá poznat jestli je zrychlení za 8sec nebo za 8,5sec z nuly na 200km/hod. :-D
Na to, že motorka váží přibližně 200kg (vč všeho) + já 80kg, tak je to spotřeba jak u velkého a těžkého auta... aneb kdo chce opici, musí mít na banány. :-D
Do servisu jela motorka na vleku a už to pár dnů je. Mezitím se otepilo a já celý týden litoval, že jí nemám. Odpolední teploty byly pořád kolem 12-15°C a všude jezdilo mraky motorek. Byl jsem jeden z těch slintalů, co se otočil za každou motorku a otevřel pusu.
S mechanikem jsme vzdali čekání na napínák a domluvili se na vyzvednutí. Jako vždy, pořád pěkně a když jsem si pro ni jel bylo 3°C a mrholení = mokrá silnice.
Pokrafali jsme a říkal, že s mojí pneumatikou Dunlop SportSmart II nemá dobré zkušenosti, že klouže. Jednička prý byla fajn, ale dvojka ne. Z loňska si jí už nepamatuju, ale že jsem se kvůli ní vyválele v přímém směru dává smysl - uprostřed má nejtvrdší směs. Každpádně v mrazu už na ní nejedu! :-D
Už první nastartování ve mě zbudilo strach, ač je tam homologační vložka to burácení je slušný. Cestou jsem se držel na uzdě a předjel jen cca 10 aut za 10km. Nebyl silný provoz. :-D Nad 10.000 otáček jsem se nepodíval. A Teď čekám na teplo. Snad už ve středu.
Seřízení motoru bylo potřeba, jsou objednané 2 podložky, 2 ventilové vůle už byly větší než je přípustné. Při té příležitosti zjištěno, že rozvodový řemen je ještě původní. S ním se ještě preventivně mění napínák a 6,5tis je v háji jen za tyhle dvě věci.
Jsem zvědavý jestli ventilové vůle a nové svíčky přidají nějakého koně. :-D
Si říkám, že kdo koupí po mě může být docela spokojený, protože servis nešidím. Co potřebuje, to dostane... ale je to drahý! K tomu ještě ložiska v zadním kole za 1,5tis. Celkem 11tis.
Budu muset letos ušetřit na pneumatikách... loni to byly 3 zadní a 2 přední. To je taky ranec.
Zase jsem se vyválel, minulý týden. Takže: bylo ráno -1°C, ani za boha se mi nechtělo na motorku. Ale semlelo se to tak, že jsem na ní vyrazil. No vyrazil. Vyjel jsem na hlavní silnici, roztáhnul jedničku, cvaknul dvojku, opatrně jsem pustil spojku, abych se ujistil, že tam padla správně. Za studena se jí nechce. Šla krásně. Cajk, přidal jsem plyn a nevím co se stalo následující 2sec, ale probral jsem se na zemi.
Konečně mám nějaké lepší fotky z okruhu :)
vzpomínka na starou pneumatiku Dunlop Qualifier II