O zub míň

20. srpen 2013 | 07.42 | rubrika: technika

Nechal jsem včera dát o zub menší pastorek - místo 16ti zubů 15. Je to to samé jako ubrat 3 zuby na rozetě. Zrovna pršelo, takže jsem to moc nevyzkoušel, ale nějaké poznatky přece. Na dvojku můžu jet 20km/hod, na trojku 40 km/hod. Před tím to bylo o kvalt níž, což ve městě jezdit na jedničku není moc pohodlné. Zatímco dřív už 4 tis otáček bylo trápení motoru najednou si nechá líbit 3tis otáček bez protestů. Super!

Naštěstí se nepotvrdilo, že půjde na zadní i na dvojku jen plynem. Jedničku jsem takhle prudce zatím nezkoušel. Jezdit po zadním nechci. Po diskuzích na internetu jsem se bál, že ze servisu vyjedu po zadním.

Dokonce jsem přestal motor vytáčet až do omezovače. Asi jsem příliš bojácný a teprve si opatrně zvykám. Tedy přestal... dostal jsem se tam jen jednou, jinak jsem řadil včas.

žádné komentáře | přidat komentář

Hornet - výměna brzdových destiček

17. srpen 2013 | 09.52 | rubrika: technika

Letmým pohledem jsem kouknul na přední brzdové destičky a co nevidím - já je nevidím. Následovala úvaha: Jakou značku?

Nissin ST - beru, ale kde? K sehnání online nejsou.
Brembo - beru, ovšem ta cena. Ale co zkusím to. Aha, brzdí až po zahřátí. Takže dobrý na okruh, ale ne na silnici, kde skoro nebrzdím a pak přijde krize a potřebuju ostré brzdy.
Bendix - na diskuzích chválené a i proklínané, ovšem stojí polovinu než výše jmenované. To beru.

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 140x

Výměna oleje a pastorku

10. srpen 2013 | 18.35 | rubrika: technika

olejAktuálně mám najeto 11tis km a nastává čas na výměnu oleje. Manuál říká, že stačí po 12tis km... ostatní výrobci mění po 6tis. Připomíná mi to automobilky, které hrají na prodloužené intervaly pro pohodlí a peněženku uživatelů výměnou za zkrácení životnosti motoru.

10tis km jsem najel poměrně rychle a proto jsem se rozhodnul pro tento interval. Moje první výměna oleje... wow.

Objednal jsem olej, vaničku na výměnu, olejový filtr... a klíč na filtr. Největší lidovku za 99,-. Posloužil dobře. Motor by měl být hliníkový a proto se musí šrouby dotahovat s citem. S tímto jsem do toho šel.

Nejdřív jsem objevoval správný výpustný šroub. Manuál mlčel. Pokus omyl... Trefa na poprvé! Jako fatální omyl se ukázalo mít vaničku na olej uprostřed vypouštěcího otvoru. Zahřátý olej vytrysknul tak mocně, že vaničku (lavor) přestříknul. Samotný šroub nešel povolit, byl naprosto zarvaný. Olejový filtr také - ten jsem při povolování zmáčknul. Naposled to dělali ve značkovém servisu - měli by to teda umět. Jsem zvědavý jak to půjde povolit na konci sezóny.

Bez klinkrů to taky jde

22. červenec 2013 | 10.09 | rubrika: technika

Včera jsem začal hledat zkrat v motorce, ale bohužel jsem žádný nenašel. Resp našel jsem jedno pochybné místo, ale oprava nic nezměnila.

Začalo to asi před měsícem, kdy si David všimnul, že mi cvaká relé blikrů - zvuk jako ve starších autech. Neřešil jsem to a za pár dnů už se začaly dít věci... motorka se sama občas pokoušela nastartovat (s klíčkem), podivné zvuky a jednou mi dokonce chcípla za jízdy a hlásila špatný imobilizér.

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 53x

To chci!

5. červen 2013 | 08.27 | rubrika: technika

Už nějakou dobu jsem nic nenapsal. Jízda na motorce je už docela všední záležitost. Občas něco vyvedu já, občas někdo jiný. Docela se střídáme. Když je kolona auta se tu a tam rozestoupí, abych mohl projet. Už dlouho se mi nestalo, že by mi někdo naopak zatarasil cestu. To je příjemný.

2x po sobě se mi zvedla spotřeba na 6,1 a nevím proč. 2x po sobě jsem nepoužil VIF. Po dalším tankování jsem ho opět nalil a dnes uvidím jestli se zpátky sníží na 5,9 nebo prostě jedu víc rychle. Abych se časem nepropracoval na 8l jako někteří experti. :)

Zase se objevila zpráva, že se chystá výroba elektrické motorky. Tahle je už fakt něco. I ta cena je fakt něco... ale zajímá rozhodně je!

Mission R
tohle chci, prosííím :)

žádné komentáře | přidat komentář

Pneu jsou objednány

27. květen 2013 | 07.21 | rubrika: technika

angel stNemohl jsem se rozhodnout, které pneu vzít... jestli Dunlop Roadsmart II nebo Pirelli angel ST... GT? 

GT jsou nástupci ST, lepší směs, hlubší vzorek... no vzal jsem ST, protože jsem tím ušetřil asi 1.100,- za sadu. Ve čtvrtek jsem to zaplatil přes účet a teď už je netrpělivě čekám. Platbu předem moc nemusím, ale když mám pak dopravu zdarma a daný obchod má moře recenzí na Heuréce, že opravdu zboží posílá... proč ne?

Platí původní plán: přezout jen přední a zadní až jí sjedu (1-2 mm).

Dlouho jsem si myslel, že Angel se pneu prostě jen jmenují. Víc jsem za tím nehledal, ale že je na dezénu přímo ANDĚL, tak to je fakt úchylárna. :-D

A pneumatiky jsou v prd...

17. květen 2013 | 13.46 | rubrika: technika

Včera jsem se kouknul na pneumatiky a nestačil se divit. V přední jsou mezi vzorkem praskliny. Zadní, která měla být při koupi motorky nová (vypadala dobře, ale nemohla být nová) má 2,5mm. Zbývá tedy cca 1 mm, který můžu sjet a hotovo. Chjo, pro letošní rok jsem s výměnou pneu nepočítal.

Přední je Michelin Pilot, zadní Dunlop Qualifier I. Nastavá tedy dilema co koupit dál.

dunlop qualifier
Dunlop Qualifier - tuhle mám. Pokud bych jí chtěl znovu vzal bych II.

dunlop roadsmart 2
Dunlop Roadsmart II - dlouho favorit. Podle všeho výborná guma s dobrým nájezdem.

pirelli angel st
Pirelli Angel ST - tahle mi zamotala hlavu... je lepší než Roadsmart II?

Ceny za sadu jsou hodně podobné, +/- 500,- není důvod ohlížet se na cenu. vím, že nechci ryze sportovní gumu. Qualifier je tedy ze hry. Dobré vlastnosti v mokru a za studena se přiklání k Pirelli, jakkoliv pro tuhle značku nemám žádné emoce.

žádné komentáře | přidat komentář

KettenMax - pračka na řetěz, funguje?

9. květen 2013 | 08.21 | rubrika: technika

V minulém článku jsem částěčně strhnul Davida k nadšení pro pračku na řetěz. Včera jsem jí vyzkoušel. A dojem? 

Jednoznačně vynikající. Předčilo to všechna očekávání. Mimo očekávání byl i stav řetězu. Takový hnus černý jsem ještě neměl. Lehký dotek a byl jsem mourovatý celý. Zakrátit štětiny na kartáčcích podle šířky řetězu nebyl problém, sestavit ji na řetězu už trochu jo. Chce to cvik. Zároveň se štětiny trošku vymačkají, takže příště už to půjde snáz. První protočení řetězu teče snad z řetezu černá omáčka

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 187x

Údržba řetězu - pračka

6. květen 2013 | 16.00 | rubrika: technika

A je to tu zase. Je čas na čištění řetězu. Někdo to dělá každých 500km, můj plán je každých 1.000km. I tak je to poměrně každou chvíli. Zvláště když za víkend padlo něco víc než 450km.

Objednal jsem pračku řetězu od Louise, která tuhle činnost značně urychlí, zlevní a všechno bude čistější. Já i řetěz. Funguje do velmi primitivně. Jsou to jen kartáčky ze všech stran uzavřené v plastové krabičce, kam se přivádí čistidlo, které následně vytéká ven. Jak prosté.

Louis 10003114
takhle jednoduše to vypadá

Průměrná spotřeba Hornet 600

17. duben 2013 | 09.48 | rubrika: technika

benzinKdyž jsem zjistil, že laděný výfuk nemá na spotřebu vliv dokonce i po vyndání obou tlumivek můžu konečně zjišťovat průměrnou spotřebu.

Na klasický natural 95 mám spotřebu 5,9-6,1l/100km. Na natural 98 jsem měl 5,6-5,7l/100km, včera dokonce 5,9l/100km. Jestli to bylo tím, že jsem bral u jiné benzínky než obyvkle nebo jsem to více vytáčel těžko říci. Každopádně se dá říci, že N98 se vyplatí, pokud není dražší o více než 1,5kč/litr.

Včera jsem zkusil i E85. Názory se různí. Já si myslím, že by to mohlo fungovat. Vzal jsem jen půl nádrže (10 litrů), v nejhorším to jen vyčistí nádrž, motor a zpátky se vrátím k osvědčenému N95.

komentáře (4) | přidat komentář | přečteno: 108x