Dnes byla R1 naložena na vozík a odjela do servisu. V plánu je:
- seřízení motoru
- výměna svíček
- výměna blinkrů
- výměna držáku budíků (to bych asi sám nedal)
- nové rolny dozadu, které budou zároveň jako ochrana při pádu. Starý závit se vytrhnul, takže nový nebude M6, ale M8.
- svaření přední masky - asi 3cm dlouhá prasklina
- výměna padáků
Chtěl jsem čumák nechat přelakovat, ale kašlu na to. Uvidím jestli svár vydrží sezónu a pokud ano, hodím celou motorku do nového laku. Zatím je mi nejbližší bílá perleť s oranžovým proužkem. Vyloženě oranžová KTM v metalíze. Ale za rok se z toho ještě vyklube něco jiného. :)
Když jsem před převozem zapojoval baterii měl jsem co dělat, abych nenastartoval... ale budíky jsem si rozsvítil, to je prostě fakt nádhera. :-D
Konečně mi někdo poradil jak si nastavit budíky na R1. Tovární nastavení je, že flash dioda se rozsvítí už při 7tis otáčkách. Takže při 160km/hod na šestku vlastně svítí pořád.
Nastavení je snadné: držet SELECT a zapnout zapalování, stále držet než se ukáže nastavení. Je tam snad všechno: podsvícení displeje, zda má dioda svítit, blikat nebo být vypnutá a hlavně od kolik otáček má začít něco dělat. Nastavil jsem si blikání od 11tis otáček.
A je to tady. Jsou to asi dva měsíce a budu zase měnit gumu. Zatím všechny vydržely cca 4,5tis km. Není úplně fér ke Qualifier II, kterou jsem jezdil za horkých dnů. Po dlouhé úvaze jsem zvolil jako další Dunlop Sportmax Sportsmart II. Není nejlevnější a je to můj poslední pokus na test sportovních gum. Pokud nebude mít lepší nájezd vrátím se k levné BT016 pro, která je nejlevnější a jede výborně nebo zkusím cestovní gumy, zda je neutrhnu v zatáčce.
Po týdnu dovolené jsem sednul na motorku a čekal tu bombu. Vždycky po víkendu bez motorky apd mě ten výkon uchvátí. Jak si zvyknu už to není ono. Bohužel bomba se nekonala. Zkoušel jsem to poctivě 14 dnů a pořád přemýšlel jestli je chyba ve mě (že jsem si zvyknul definitivně) nebo v motorce, že nejede.
Spotřeba se mi snížila o nějaké 0,2L. Nad 200 se jí nechce zrychlovat pořádně. Dostat se na 250 je na dlouhé čekání. Na šestku se už čísla na tachometru mění hezky po jednom, žádné rovnou +3 atd
Nechal jsem si včera konečně vyměnit čidlo spojky. Ani jsem nevěřil, že to bude celá závada. Čidlo stálo asi 700,- a opravdu už jde nastartovat i se zařazenou rychlostí, super.
Špatné čidlo jsem dostal jako suvenýr. Rozdělal jsem ho a čekal něco sofistikovaného, protože když jsem kabely jen spojil startovat nešlo. Není v něm nic, lautr nic. Takže možná stačilo jen vyčistit... člověk se stále učí :)
Jako bonus jsem si nechal vyměnit hlásiče náklonu, abych viděl kolik jsem ubrousil já a ne někdo přede mnou.
Mohl bychom si zahrát hru najdi rozdíly:
před
V servisu se opravdu vytáhli. Skříňku rozebrali, vyčistili, přeskládali a funguje. Ale ona funguje úplně jak nová. Kdyby mi řekli, že mi tam dali novou, tak to snad ani nepoznám. Funguje naprosto dokonale. Sice za cenu 2.864,- kdy cena materiálu činila do 60,- a zbytek je práce (4 drahé hodiny), ale přesto mi to ušetřilo daleko více! Jsem naprosto spokojen.
Ze servisu přišly překvapivě dobré zprávy, ani jsem je snad nečekal. Zapalování resp spínací skříňka byla rozebrána, přeskládána a složena. Funguje jak má. Oprava za 2,8tis.
Řekl bych, že drahá, ale při původní ceně 48tis za novou je to sakra levný. V pondělí si pro ni jdu. Takže na Hornetu jsem ujel jen 100km a maže zpátky na uskladnění. :)
Ještě jsem domluvil opravu snímače spojky, abych mohl startovat se zařazenou rychlostí a spojce, když mi to chcípne. Ta bude pravděpodobně ve středu. :)
Tak jsem se dostal i k tomu poslednímu, co bylo potřeba udělat. Výměnit vzduchový filtr.
tak tahle prý vypadá filtr po smrti
R1 nemá klasická řidítka a můj držák navigace na trubku nejde z Horneta použít. Přemýšlel jsem jak a kam navigaci uchytit. Nakonec zvítězilo nejlehčí neřešení: kovová hmoždinka.
I v Praze je oříšek jí sehnat... povedlo až na pátý pokus.
jak prosté řešení za 28,-