Už nějakou dobu jsem nic nenapsal. Jízda na motorce je už docela všední záležitost. Občas něco vyvedu já, občas někdo jiný. Docela se střídáme. Když je kolona auta se tu a tam rozestoupí, abych mohl projet. Už dlouho se mi nestalo, že by mi někdo naopak zatarasil cestu. To je příjemný.
2x po sobě se mi zvedla spotřeba na 6,1 a nevím proč. 2x po sobě jsem nepoužil VIF. Po dalším tankování jsem ho opět nalil a dnes uvidím jestli se zpátky sníží na 5,9 nebo prostě jedu víc rychle. Abych se časem nepropracoval na 8l jako někteří experti. :)
Zase se objevila zpráva, že se chystá výroba elektrické motorky. Tahle je už fakt něco. I ta cena je fakt něco... ale zajímá rozhodně je!
tohle chci, prosííím :)
Nemohl jsem se rozhodnout, které pneu vzít... jestli Dunlop Roadsmart II nebo Pirelli angel ST... GT?
GT jsou nástupci ST, lepší směs, hlubší vzorek... no vzal jsem ST, protože jsem tím ušetřil asi 1.100,- za sadu. Ve čtvrtek jsem to zaplatil přes účet a teď už je netrpělivě čekám. Platbu předem moc nemusím, ale když mám pak dopravu zdarma a daný obchod má moře recenzí na Heuréce, že opravdu zboží posílá... proč ne?
Platí původní plán: přezout jen přední a zadní až jí sjedu (1-2 mm).
Dlouho jsem si myslel, že Angel se pneu prostě jen jmenují. Víc jsem za tím nehledal, ale že je na dezénu přímo ANDĚL, tak to je fakt úchylárna. :-D
Včera jsem se kouknul na pneumatiky a nestačil se divit. V přední jsou mezi vzorkem praskliny. Zadní, která měla být při koupi motorky nová (vypadala dobře, ale nemohla být nová) má 2,5mm. Zbývá tedy cca 1 mm, který můžu sjet a hotovo. Chjo, pro letošní rok jsem s výměnou pneu nepočítal.
Přední je Michelin Pilot, zadní Dunlop Qualifier I. Nastavá tedy dilema co koupit dál.
Dunlop Qualifier - tuhle mám. Pokud bych jí chtěl znovu vzal bych II.
Dunlop Roadsmart II - dlouho favorit. Podle všeho výborná guma s dobrým nájezdem.
Pirelli Angel ST - tahle mi zamotala hlavu... je lepší než Roadsmart II?
Ceny za sadu jsou hodně podobné, +/- 500,- není důvod ohlížet se na cenu. vím, že nechci ryze sportovní gumu. Qualifier je tedy ze hry. Dobré vlastnosti v mokru a za studena se přiklání k Pirelli, jakkoliv pro tuhle značku nemám žádné emoce.
V minulém článku jsem částěčně strhnul Davida k nadšení pro pračku na řetěz. Včera jsem jí vyzkoušel. A dojem?
Jednoznačně vynikající. Předčilo to všechna očekávání. Mimo očekávání byl i stav řetězu. Takový hnus černý jsem ještě neměl. Lehký dotek a byl jsem mourovatý celý. Zakrátit štětiny na kartáčcích podle šířky řetězu nebyl problém, sestavit ji na řetězu už trochu jo. Chce to cvik. Zároveň se štětiny trošku vymačkají, takže příště už to půjde snáz. První protočení řetězu teče snad z řetezu černá omáčka
A je to tu zase. Je čas na čištění řetězu. Někdo to dělá každých 500km, můj plán je každých 1.000km. I tak je to poměrně každou chvíli. Zvláště když za víkend padlo něco víc než 450km.
Objednal jsem pračku řetězu od Louise, která tuhle činnost značně urychlí, zlevní a všechno bude čistější. Já i řetěz. Funguje do velmi primitivně. Jsou to jen kartáčky ze všech stran uzavřené v plastové krabičce, kam se přivádí čistidlo, které následně vytéká ven. Jak prosté.
takhle jednoduše to vypadá
Když jsem zjistil, že laděný výfuk nemá na spotřebu vliv dokonce i po vyndání obou tlumivek můžu konečně zjišťovat průměrnou spotřebu.
Na klasický natural 95 mám spotřebu 5,9-6,1l/100km. Na natural 98 jsem měl 5,6-5,7l/100km, včera dokonce 5,9l/100km. Jestli to bylo tím, že jsem bral u jiné benzínky než obyvkle nebo jsem to více vytáčel těžko říci. Každopádně se dá říci, že N98 se vyplatí, pokud není dražší o více než 1,5kč/litr.
Včera jsem zkusil i E85. Názory se různí. Já si myslím, že by to mohlo fungovat. Vzal jsem jen půl nádrže (10 litrů), v nejhorším to jen vyčistí nádrž, motor a zpátky se vrátím k osvědčenému N95.
V sobotu jsem se projel v dešti, takže to byl ten pravý impuls pro domácí servis. Mytí motorky mi vzalo přes půl hodiny - na to, že tam zdánlivě není co mýt, tak to trvá dlouho. Smontoval jsem zvedák na zadní kolo a rovnou ho vyzkoušel. Docela jsem se bál. Prvně kvůli tomu, že jí sundám, když se pomalinku na zvedáku rovnala z bočního stojánku. Po druhé, že jí neuzvednu. Do určitého stupně je na zvědáku opravdu těžká, ale jak se to přehoupne už to jde snadno.
Konečně jsem přidal reflexní proužek na zadní kolo. Měl jsem verzi s aplikátorem, který byl skvělý. Měl jednu malinkou chybu - na závažíčkách by odskočil a já bych měl na každé straně vlnovku. Aplikátor jsem vytunil ucvaknutím kousku plastu a už fungoval bezchybně. Jak na přední kolo ještě netuším. Asi mi někdo bude muset na parkovišti popojíždět a já se budu za ním plazit. Zvedák na přední kolo nemám. :)
Snažil jsem se koupit Scorpiona EXO 1000, ale starý model E10. Novější model E11 je na tom bídně s bezpečností. Sice je lehčí, ale jednoznačně na úkor bezpečí. Co jsem našel, tak EXO 500 je o jednu řadu níže než 1000. Mezi tím je ještě podle čísel 700, ale ta je ještě níže. Původní EXO 1000 se v podstatě nedá sehnat v mojí velikosti nebo jen v designu, který nepřekousnu.
Koupil jsem tedy ve skrze podobnou jako jsem chtěl. Navíc je v téhle řadě tento super design. Zoltan!
Chtěl jsem 3 věci: Dofukování, dvojté plexi a vnitřní clonu.
Proč si lidi dávají laděné výfuky a své okolí obtěžují hlukem? Někdo se chce ukázat, jiný chce být viděn/slyšen kvůli bezpečnosti.
Když jsem jel první den po dálnici a z pravého pruhu mě málem sestřelilo auto, které mě nevidělo byl to jasný impuls. Když mě příště neuvidí rozhodně mě uslyší.
Původně jsem chtěl Creptus, český výrobek. Když jsem si navymýšlel co bych chtěl dostal jsem se skoro na 6tis a bez homologace, takže bych mohl mít problém v zahraničí a určitě na STK. Za tu samou cenu jsem mohl mít GPR s velmi netradičním designem a homologací. Bylo to jasné. Creptuse tu má každý druhý. Na Akrapoviče nemám. Neokoukaný GPR je dobrá koncovka a nevadí mi design plechovky piva. Tím lépe. :)
Po zlomené noze a definitivním odpískání sezóny 2012 jsem netrpělivě vyhlížel jaro 2013. Zima pekelná, ale silnice suché. Je to výzva? Je to rozumné? Je to hraní s ohněm? Další pád a další 2 měsíce jsou jasné.
Po dlouhém přemýšlení jsem koupil vyhřívané rukojeti. Investice 1.700,- se ukázala jako opravdu dobrá. Radím si je určitě pořídit. Při teplotě 5°C v dobrých rukavicích ruce nemrznou ani po 60km. Zkusil jsem je vypnout a zmrzlé ruce jsem měl už po 5km.
Instalace se ukázala snažší než jsem se bál. Původní rukojeti se rozříznou a místo nich nasadí nové. Pravá strana (plyn) šel dobře. Nová rukojeť byla akorát, že tam šla přiměřenou silou. Oddechnul jsem si - předčasně. Levá tam nešla vůbec. Byla tak o 1-2 mm menší. Skoro jsem se rozbrečel a praštil s tím. Vrátit jsem to nemohl, nesundal bych zpět pravou. Neřešitelný problém. Ale když tam něco nejde silou stačí použít větší sílu. Vyvinul jsem maximum a dostal rukojeť do půlky. Další průšvih - už ji ani nesundám. Nebylo co ztratit. Hadr proti omlácení a kladivo. Za další 2 minuty akce skončila úspěchem a tenhle už nikdo nesundá! Nic jsem nelepil.