Už loni bylo znát, že řetěz je na své konečné, ale nebyl čas ani peníze... letos už to bylo na pováženou. Dopnutý byl několikrát a stejně rachtal jako blázen.
A jako vždy, když jsem měl domluvený servis zkazilo se počasí a začalo málem mrznout. Ale dnes už je to hotové!
a vypadá to divně, jak je to čisté...
Na víkend jsem si vzal pájku a v neděli ráno započal dílo.
Motorku jsem hodil na travník na místo, kde dopoledně už svítí slunce, abych nezmrznul. Naplánoval jsem si to tak na dvě hoďky. Sundal jsem starý držák SPZ s tím, že do původního uchycení chytnu nový držák. Hned jak jsem to sundal bylo jasné, že tak snadné to nebude. Původní měl roteč cca 6cm, nový asi 10cm. Tudy cesta nevede.
Další vzpomínka patří STK. Bylo to loni, tedy 2016 a už asi rok po nových pravidlech, kdy se všechno fotí. Ajaj.
Předchozí majitel moji moto vytunil. Pro boha, vždyť je to super sport... hned po koupi jsem vyřešil výfuky. Původní byly vylágrované, ale měly dokonalý zvuk. Koupil jsem MIVV, který řve taky, ale má homologaci. Takže jsem na STK neměl nikdy problém. Ne tak teď.
Na tento blog jsem skoro zapomněl. Na rok. :)
Ono se toho v roce 2016 moc nestalo. To nejzajímavější bylo, že jsem se v dubnu vyseknul na mokrém přechodu v zatáčce. Tolik let tam jezdím a nikdy jsem si nevšimnul, že v zatáčce je přechod. Jemně mrholilo a bylo vystaráno. Po všech těch zkušenostech jsem po pádu moto ze sebe zkopnul, ať si pokračuje sama.
Sezóna začala! Hurá. Včera ráno bylo namrzlo, tak jsem to raději vzdal. Odpoledne krásně a to fakt zamrzí. Dnes už od rána 10°C, to není kolikrát ani v létě! Sice mokro, mrholení, ale teplo. Cestou nic překvapivého. První půlku cesty jsem jel pomaleji skrze mokro a světe div se skoro mi to neuklouzlo. Před polovinou křižovatek jsem preventivně brzdil a naštěstí to nebylo potřeba ani jednou. Jedno prudčí brždění před přechodem taky dobrý. Sezóna může začít! :)
Včera jsem si koupil nové plexi. Pořád jsem chtěl zlaté, abych byl hustej :-D
Kamarád se chystal odzimovat Horneta. Čekali jsme, že ho vytlačíme a na brnk nastartujeme. Prostě jako loni. Prd. Škytal, škytal a nedoškytal. Několikrát jsme ho zkusili roztlačit, z 10ti pokusů jednou chytnul a běžel tak nepravidelně, že pokud se pustil plyn chcípnul. Po chvíli zaváhání chcípnul a nový start už nešel.
Tak putoval zase zpátky. Druhý den jsme vzali transfúzní hadičku a vysáli samospádem benzín z nádrže. Větší hadička tam nejde dát. Povedlo se nám vycucnout 9L, takže v nádrži mohl zbýt tak litr. Před tím jsem nádrž hodně prostřepal, aby se rozvíříly případné kaly (žádné nebyly). Doplnili jsme 7L čerstvého benzínu, protřepali nádrž, přidali čerstvě nabitou baterii a nový pokus o start. Všechno stejné. :(
Dnes byla R1 naložena na vozík a odjela do servisu. V plánu je:
- seřízení motoru
- výměna svíček
- výměna blinkrů
- výměna držáku budíků (to bych asi sám nedal)
- nové rolny dozadu, které budou zároveň jako ochrana při pádu. Starý závit se vytrhnul, takže nový nebude M6, ale M8.
- svaření přední masky - asi 3cm dlouhá prasklina
- výměna padáků
Chtěl jsem čumák nechat přelakovat, ale kašlu na to. Uvidím jestli svár vydrží sezónu a pokud ano, hodím celou motorku do nového laku. Zatím je mi nejbližší bílá perleť s oranžovým proužkem. Vyloženě oranžová KTM v metalíze. Ale za rok se z toho ještě vyklube něco jiného. :)
Když jsem před převozem zapojoval baterii měl jsem co dělat, abych nenastartoval... ale budíky jsem si rozsvítil, to je prostě fakt nádhera. :-D
Konečně mi někdo poradil jak si nastavit budíky na R1. Tovární nastavení je, že flash dioda se rozsvítí už při 7tis otáčkách. Takže při 160km/hod na šestku vlastně svítí pořád.
Nastavení je snadné: držet SELECT a zapnout zapalování, stále držet než se ukáže nastavení. Je tam snad všechno: podsvícení displeje, zda má dioda svítit, blikat nebo být vypnutá a hlavně od kolik otáček má začít něco dělat. Nastavil jsem si blikání od 11tis otáček.
A je to tady. Jsou to asi dva měsíce a budu zase měnit gumu. Zatím všechny vydržely cca 4,5tis km. Není úplně fér ke Qualifier II, kterou jsem jezdil za horkých dnů. Po dlouhé úvaze jsem zvolil jako další Dunlop Sportmax Sportsmart II. Není nejlevnější a je to můj poslední pokus na test sportovních gum. Pokud nebude mít lepší nájezd vrátím se k levné BT016 pro, která je nejlevnější a jede výborně nebo zkusím cestovní gumy, zda je neutrhnu v zatáčce.
Po týdnu dovolené jsem sednul na motorku a čekal tu bombu. Vždycky po víkendu bez motorky apd mě ten výkon uchvátí. Jak si zvyknu už to není ono. Bohužel bomba se nekonala. Zkoušel jsem to poctivě 14 dnů a pořád přemýšlel jestli je chyba ve mě (že jsem si zvyknul definitivně) nebo v motorce, že nejede.
Spotřeba se mi snížila o nějaké 0,2L. Nad 200 se jí nechce zrychlovat pořádně. Dostat se na 250 je na dlouhé čekání. Na šestku se už čísla na tachometru mění hezky po jednom, žádné rovnou +3 atd