Nechal jsem si včera konečně vyměnit čidlo spojky. Ani jsem nevěřil, že to bude celá závada. Čidlo stálo asi 700,- a opravdu už jde nastartovat i se zařazenou rychlostí, super.
Špatné čidlo jsem dostal jako suvenýr. Rozdělal jsem ho a čekal něco sofistikovaného, protože když jsem kabely jen spojil startovat nešlo. Není v něm nic, lautr nic. Takže možná stačilo jen vyčistit... člověk se stále učí :)
Jako bonus jsem si nechal vyměnit hlásiče náklonu, abych viděl kolik jsem ubrousil já a ne někdo přede mnou.
Mohl bychom si zahrát hru najdi rozdíly:
před
V servisu se opravdu vytáhli. Skříňku rozebrali, vyčistili, přeskládali a funguje. Ale ona funguje úplně jak nová. Kdyby mi řekli, že mi tam dali novou, tak to snad ani nepoznám. Funguje naprosto dokonale. Sice za cenu 2.864,- kdy cena materiálu činila do 60,- a zbytek je práce (4 drahé hodiny), ale přesto mi to ušetřilo daleko více! Jsem naprosto spokojen.
Ze servisu přišly překvapivě dobré zprávy, ani jsem je snad nečekal. Zapalování resp spínací skříňka byla rozebrána, přeskládána a složena. Funguje jak má. Oprava za 2,8tis.
Řekl bych, že drahá, ale při původní ceně 48tis za novou je to sakra levný. V pondělí si pro ni jdu. Takže na Hornetu jsem ujel jen 100km a maže zpátky na uskladnění. :)
Ještě jsem domluvil opravu snímače spojky, abych mohl startovat se zařazenou rychlostí a spojce, když mi to chcípne. Ta bude pravděpodobně ve středu. :)
Tak jsem se dostal i k tomu poslednímu, co bylo potřeba udělat. Výměnit vzduchový filtr.
tak tahle prý vypadá filtr po smrti
R1 nemá klasická řidítka a můj držák navigace na trubku nejde z Horneta použít. Přemýšlel jsem jak a kam navigaci uchytit. Nakonec zvítězilo nejlehčí neřešení: kovová hmoždinka.
I v Praze je oříšek jí sehnat... povedlo až na pátý pokus.
jak prosté řešení za 28,-
Termoizolační páska, pancéřové hadice a brzdová kapalina. To vše lze vidět na jedné fotce :-D (s nadsázkou)
výsledek práce. Páska se ještě vypaluje a dělá se na ní pavučinka a trošku bilého kouře při rozpálení.
Zatím se zdá, že pomáhá, ale uvidím až bude tepleji. Omotané mi to přijde hezky, jsem opravdu spokojený. 2 místa jsou sešity nití, kde páska trochu odstávala kvůli změně profilu trubky (zúžení).
Na víkend jsem si naplánoval "velký servis" na R1.
Začal jsem ráno v devět a skončil odpoledne kolem čtvrté. První přišla na řadu výměna chladící kapaliny. Vypustil jsem obsah, který mě překvapil, že byl v dobrém stavu. Naplnil jsem okruh destilkou a nechal prohřát na 80°C. Po té nechal vychladnout a u toho jsem demontoval celý zadek vč výfuku. Dokonce jsem se dostal ke šroubu expanzky, ale hned jsem zjisitl, že jí ještě něco drží a že jí ven prostě nedostanu. V novějším modelu je už vyřešené na pohodu. Vypustil jsem destilku a naplnil nemrznoucí směsí.
Už jsem na servisy rezignoval. Sebral jsem nářadí a trošku s nervama se do toho dal. Ušetřil jsem 600 - 1200 za práci.
První strašák - sundání nádrže. Nechtělo se mi jí úplně sundávat, takže jsem jí naklonil na maximum a podložil sedlem, aby držela nahoře. Světe div se, sedlo sedlo dokonale a přišel jsem jen o 5cm prostoru (o tolik by to šlo zvednout výš). Začal jsem hledat konektory podle návodu. První jsem našel hned. Druhý taky, ale nevěděl jsem že je to on. Potvrdil jsem si to po dalších 2 minutách. Třetí byl velkou hádankou. Je to snad ten kousíček co skoro nevidím? Jasně, že jo.
Rozhodnul jsem se vykašlat na servisy... jsou drahé, neochotné a daleko.
V nejbližší době mě čakají tyto úkoly:
- výměna brzdových hadiček za pancéřové (jsou objednané z UK) + výměna brzdové kapaliny
- výměna chladící kapaliny
- instalace gipra
Pak už jen do nějakého servisu na seřízení + výměnu svíček a hotovo.