Včera jsem si všimnul, že mi nesvítí jedna parkovačka. Achjo, motorku mám chvíli a už mám řešit nějaké závady? Naposled mě odrovnala žárovka do blinkru na Hornetu. Ta co praskla byla špatná, měla jen 3W a mělo tam být wattů 6. Bylo jasno, proč jeden blinkr blikal méně. Rozhodnul jsem se tam vrátit, co tam patří, ačkoliv motorku zrovna prodávám. Nová žárovka (malinkaté nic) stála cca 100,-. To jsem skoro omdlel, čekal jsem korunovou položku. A prej se berou hodně :)
Na R1 parkovačka. Dojel jsem domů a začal zkoumat jak se leze pro parkovačku. Jak? Úplně úžasně. Stačí odklopit krytku a žárovka je krásně přístupná. Žádný šroubovák, žádné nářadí jen ruce. Vyndal jsem ji, abych jí omrknul. Už cestou jsem přemýšlel jak budu shánět jasně bílou až do modra. Kdepak žárovka, LEDka to byla. Ta přece musí přežít deset takových motorek...
Upravil jsem kontakty a šup zpátky. Svítí!
Mám opravdu radost, že jsem koupil tuhle R1, že si dal někdo práci vyměnit obyčejné žárovky za LEDky... a xenony :) Je to fakt milé.
Dnes, po dlouhé době, mám zase pár zážitků.
Jako obvykle jsem drze předjel kolonu aut na semaforu a postavil se jako první. Blikla zelená a nic. Chcípnulo mi to. To už se mi dlouho nestalo. Bohužel mám rozbitý snímač spojky, takže nestačí jen nastartovat, ale nejdřív tam musím vrátit neutrál. No nic, to není problém.
Objednal jsem olej na R1. Návod říká, že mám použít 10W30 nebo 20W40, API SE a lepší.
Jelikož se mi už nějaký olej ztratil zvolil jsem střední cestu 15W40. Měl by být malinko hustější než 10tka a přitom bude lépe mazat za nízkých teplot kolem nuly než 20tka. V podstatě jsem volil mezi dvěma výrobci: Mogul a Motul. Motul nabízí za cca 160,-/1l při specifikaci API SJ a jde tedy o minerální olej. Mogul je API SM a ačkoliv se to neuvádí vidím to na polosyntetický, za 130,-/1l.
Vzal jsem rovnou 5 litrů s tím, že potřebuju do motoru cca 3 litry. Chtěl jsem mít něco na případné dolévání a v nejhorším ho použiju až při další výměně.
Asi jak zvedají pomalu denní teploty, tak se mi zdá, že olej už neubývá. Čekal bych to spíše naopak :) Ovšem vše je relativní a chce to sledovat delší dobu. Navíc nemám tušení jaký olej je tam od předešlého majitele. Prý je nový. Najel jsem na něm něco kolem 2-3tis a dám svůj. Předpokládám, že ho budu měnit 2x ročně (no prostě po 6tis jako to chce návod).
Tak se mi to povedlo... nemám na gumě už žádný proužek... ale jen z jedné strany a jen na kousku :-D Včera jsem se naklonil tolik, že jsem měl pocit, že padám. Rychle jsem to narovnal... takže ten kousíček to je ono... :)
Od víkendu už mám novou gumu. Žádné zvláštní změny nepozoruju. Pořád nebyly dobré podmínky. Mokro a velký vítr není dobrý pro testování gum :)
takhle byla sjetá původní. Ve středu už vzorek není skoro patrný, z boku je jak nový. Chtělo by to okruh :-D
Jak si odůvodnit výfuk, který nepotřebuju? Snadno:
Tenhle co mám je sice dost dobrý (krásný zvuk), ale nemá žádnou tlumivku a všem je jasné, že je vykuchaný. Takže problém na STK a výlet za hranice je tabu. Co teď? Koupit originály za 2.600,- co jsem viděl nejlevnější a většina za ně chtěla 4,5k? Nebo laďák, krásný, s homologací a tlumivkama?
Na Ebay byl za 9.6k (většina za ně chtěla 12-15k a v Česku samozřejmě pod 13k neseženu). Už tohle je úžasná cena na to, že jsou vlastně dva a hlavně je to MIVV, super značka. Jsem si jistý, že až se budu motorky zbavovat musím je v pohodě prodat za 5k. Takže 9.600 - 2.600 - 5.000 = 2.000! Vy byste nekoupili tak krásné výfuky za dvojku? Nevěřím... :-D
vyrazily z Napoli, teď jsou v Miláně... šup, šup...
Dlouho jsem se rozhodoval, jakou gumu vzít. Nakonec jsem vzal Bridgestone Battlax BT 016 za 3tis. Continentalku si necham na jindy. U téhle mě zaujalo, že má 3 směsi. Tvrdou uprostřed, měkčí uprostřed krajů a měkkou úplně na kraji.
Prostě se to musí zkusit. Co bylo pro mě nejdůležitejší byla cena a doporučení na SS.
U Continentalu Motion jsem se bal, že bude moc cestovní... ale zřejmě ji vyzkouším hned po téhle.
Aktuálně mám zadní gumu sjetou, že není vidět značka, ale o kus dál je na středu ještě cca 1 mm vzorku. Nechci riskovat plátno a následný defekt. Ostrých kamínků potkávám hodně.
Marketingový text: 190/50 ZR17 73W TL Bridgestone BT 016 R PRO- BRIDGESTONE BATTLAX BT016 PRO HYPERSPORT. Sportovní radiální pneumatiky pro přední a zadní kolo používají celou řadu pokrokových technologií, které Bridgestone vyvinul v MOTOGP. Pneumatika BATTLAX BT-016 PRO HYPERSPORT úspěšně kombinuje vynikající odolnost vůči opotřebení s vynikajícími vlastnostmi jak na suchém, tak i na mokrém povrchu. Řada pneumatik navržených speciálně pro větší sportovní motocykly (supersportovní motocykly, motocykly bez kapotáže, atd.) zahrnuje jeden rozměr přední pneumatiky a tři rozměry zadní pneumatiky. Běhoun pneumatiky je vyroben technologií 3LC - 3sekční běhounové směsi (3 Layer Compound), která zaručuje vysokou přilnavost v zatáčce společně s precizní lineární ovladatelností. Společností Bridgestone patentovaná směs "SILICA RICH EX" s "polymerem RC" (pro motocyklové pneumatiky) kombinuje vynikající odolnost vůči opotřebení s nadprůměrnými vlastnostmi při jízdě na mokru. Špičková řada motocyklových pneumatik Bridgestone "Battlax" pro malé až velké motocykly pokrývá celé spektrum pneumatik od cestovních až po závodní. PNEUMATIKA BATTLAX BT-016 PRO HYPERSPORT potvrzuje závazek společnosti Bridgestone zlepšovat výkon a zároveň zachovat vysokou úroveň komfortu pérování.
Že jsou překonané, resp už se vyrábí jejich moderní verze vím :)
aktualizováno 17/6: Guma už je pryč, dala přibližně 4,5tis km, zbýval cca 1mm, takže asi 5.000 by dala. Celkově byla dobrá, držela jak měla. Pokud se trhla dala to vědět rozumně a neustřelila o velký kus.
Mám další level, co jsem se musel naučit na motorce udělat si sám - vyčistit brzdy. Naštěstí je to opravdu snadné.
U R1 je to trošku jiné než na Hornetu. Na R1 nejdou sundat celé bzdy jen tak, nejdříve musí jít ven samotné destičky a pak je tam teprve dost místa pro zbytek. Nic moc na tom není: vyndat destičky, sundat celé brzdiče, zubním kartáčkem vyčistit pístky, vysušit, namazat olejem, pístkama zacvičit, aby se promazaly, zatlačit, očistit olej, namontovat a hotovo. Zbývá druhá strana.
Na levé straně bylo všechno v pořádku. Na pravé spodní pístky byly znatelné líné. Nechtělo se jim ven a lezly hlavně horní. Pomohl jsem si kleštěma resp pogumovanou stranou a donutil vylézt ty dva liné. Po namazání už to bylo znatelně lepší!
Na jedné křižovatce jsem se rozjel asi trochu víc než je zdrávo, ale ani bych to nepoznal. Na mokru se rozjíždím pomalu, protože vím, že přilnavost gumy je mizerná. I přes mou opatrnost se mi zadní kolo dokonale rozhodilo. Největší průšvih byl v tom, že jsem měl mizivou rychlost. Cca 20km/hod a v tom mi tancuje zadní kolo. Většinou se mi to stalo při rychlosti alespoň 60km/hod a to je v pohodě. Ovšem při 20 to je fakt mazec. Motorka se naklání vpravo vlevo a nemůže chytit rovnováhu. Už jsem se viděl na zemi a v tom se to dokonale ustálo. Ani nevím, co řikala auta za mnou :)
Dlouho to netrvalo a R1 drtím víc než Horneta, ačkoliv u něj jsem měl značné rezervy. Na Hornetu mi zbývaly po krajích 1cm proužky nikdy nejeté gumy. U R1 jsem zatím na 0,5cm :-D Ne že by to bylo mistrovství světa, ale je příjemé nemít "poser proužky". Docela by mě zajímalo co se stane až pojedu po hraně... dá mi vědět, že už víc klopit nemám?