Tak jsem se dostal i k tomu poslednímu, co bylo potřeba udělat. Výměnit vzduchový filtr.
tak tahle prý vypadá filtr po smrti
R1 nemá klasická řidítka a můj držák navigace na trubku nejde z Horneta použít. Přemýšlel jsem jak a kam navigaci uchytit. Nakonec zvítězilo nejlehčí neřešení: kovová hmoždinka.
I v Praze je oříšek jí sehnat... povedlo až na pátý pokus.
jak prosté řešení za 28,-
Termoizolační páska, pancéřové hadice a brzdová kapalina. To vše lze vidět na jedné fotce :-D (s nadsázkou)
výsledek práce. Páska se ještě vypaluje a dělá se na ní pavučinka a trošku bilého kouře při rozpálení.
Zatím se zdá, že pomáhá, ale uvidím až bude tepleji. Omotané mi to přijde hezky, jsem opravdu spokojený. 2 místa jsou sešity nití, kde páska trochu odstávala kvůli změně profilu trubky (zúžení).
Na víkend jsem si naplánoval "velký servis" na R1.
Začal jsem ráno v devět a skončil odpoledne kolem čtvrté. První přišla na řadu výměna chladící kapaliny. Vypustil jsem obsah, který mě překvapil, že byl v dobrém stavu. Naplnil jsem okruh destilkou a nechal prohřát na 80°C. Po té nechal vychladnout a u toho jsem demontoval celý zadek vč výfuku. Dokonce jsem se dostal ke šroubu expanzky, ale hned jsem zjisitl, že jí ještě něco drží a že jí ven prostě nedostanu. V novějším modelu je už vyřešené na pohodu. Vypustil jsem destilku a naplnil nemrznoucí směsí.
Dnes ráno se mi povedl takový náklon, že se mi fakt udělalo zle. Ne že bych takhle nakloněný ještě nebyl, ale nějak mi to prostě nesedlo. A stejně to byl zážitek. Super vykroužení v docela velké rychlosti. Jaké bylo moje zklamání, když jsem zjistil, že ten centimetrový proužek na pneumatice stále je.
Tuším, že to bude dlouhá cesta k jeho pokoření...
Na druhou stranu ráno bylo +9°C, do této zatáčky to mám asi 5km a pneumatiky držely úplně úžasně. Takže BT016 jsou fakt dobrý... a už se nevyrábějí. No jejich pokračování BT030 má bt ještě lepší :)
Už jsem na servisy rezignoval. Sebral jsem nářadí a trošku s nervama se do toho dal. Ušetřil jsem 600 - 1200 za práci.
První strašák - sundání nádrže. Nechtělo se mi jí úplně sundávat, takže jsem jí naklonil na maximum a podložil sedlem, aby držela nahoře. Světe div se, sedlo sedlo dokonale a přišel jsem jen o 5cm prostoru (o tolik by to šlo zvednout výš). Začal jsem hledat konektory podle návodu. První jsem našel hned. Druhý taky, ale nevěděl jsem že je to on. Potvrdil jsem si to po dalších 2 minutách. Třetí byl velkou hádankou. Je to snad ten kousíček co skoro nevidím? Jasně, že jo.
Rozhodnul jsem se vykašlat na servisy... jsou drahé, neochotné a daleko.
V nejbližší době mě čakají tyto úkoly:
- výměna brzdových hadiček za pancéřové (jsou objednané z UK) + výměna brzdové kapaliny
- výměna chladící kapaliny
- instalace gipra
Pak už jen do nějakého servisu na seřízení + výměnu svíček a hotovo.
Kolegové se mě ptali jestli ta SPZ je tam takhle košér nebo co tím sleduju. Vůbec jsem to nepochopil, ale pak mě došlo že mi nějaké vtipálek prostě ohnul SPZ pod sedlo, že nebyla zezadu vidět.. ha ha, vtipné. Šel jsem jí narovnat, protože takhle koledovat opravdu nepotřebuju.
Jaké bylo moje překvapení, že se mi to stalo za jízdy, v plné rychlosti, v nějaké nerovnosti... to musela být fakt prda, kdy se SPZ dotkla gumy a ta ji vystrelila pod sedlo...
Takže držák musím víc utáhnout, aby s ním nebylo možné hnout a SPZ vyrovnat :-D
Po najetí cca 3tis km jsem se rozhodnul vyměnit olej. Správně se má měnit po 6tis km, ale kdo ví jak ho měnil předchozí majitel. Čert ví i jaký olej tam byl, jaká specifikace.
První oříšek jsou plasty. To není jako naháč, kde stačí zabořit ruce a měnit olej z fleku. Na to, že jsem plasty sundával poprvé v životě šlo to dobře. Dokonce jsem nic neulomil ani nenalomil :) Sundal jsem obě strany jako jsem to viděl na youtube. Po této zkušenosti jsem zjistil, že je to zbytečné. Jedna strana stačí, ačkoliv nevím jak moc pracně se do sebe zamykají zadní části. Na to se musím příště podívat.
Včera jsem si všimnul, že mi nesvítí jedna parkovačka. Achjo, motorku mám chvíli a už mám řešit nějaké závady? Naposled mě odrovnala žárovka do blinkru na Hornetu. Ta co praskla byla špatná, měla jen 3W a mělo tam být wattů 6. Bylo jasno, proč jeden blinkr blikal méně. Rozhodnul jsem se tam vrátit, co tam patří, ačkoliv motorku zrovna prodávám. Nová žárovka (malinkaté nic) stála cca 100,-. To jsem skoro omdlel, čekal jsem korunovou položku. A prej se berou hodně :)
Na R1 parkovačka. Dojel jsem domů a začal zkoumat jak se leze pro parkovačku. Jak? Úplně úžasně. Stačí odklopit krytku a žárovka je krásně přístupná. Žádný šroubovák, žádné nářadí jen ruce. Vyndal jsem ji, abych jí omrknul. Už cestou jsem přemýšlel jak budu shánět jasně bílou až do modra. Kdepak žárovka, LEDka to byla. Ta přece musí přežít deset takových motorek...
Upravil jsem kontakty a šup zpátky. Svítí!
Mám opravdu radost, že jsem koupil tuhle R1, že si dal někdo práci vyměnit obyčejné žárovky za LEDky... a xenony :) Je to fakt milé.