Mám za sebou první zážitek na R1 na který se jen tak nezapomíná. Cestou mi na stranu uhlo nesčetně aut. Nevím proč to dělají, ale pokud to udělají využiju díru mezi autem a pruhem a předjedu je.
Přede mnou starý transit mi uhýbá na stranu, ve městě. Mírně jsem přidal plyn a naklonil motorku. Než bys řekl švec dodávka dává ostře doleva.
Včera mě po 2 dnech napadlo zkontrolovat tlak v pneumatikách a opravdu. Zadní 2.0, přední 1.5. Žalostně málo. Dofouknul jsem to na 2.9 a 2.5 a najednou to jede daleko líp. Jistější zatáčky a co jsem měl možnost pozorovat, tak zmizelo podkluzování. Hurááá.
Teď už je to opravdu ovladatelnost šestky. U Horneta to poznám hned, ale u R1, kterou mám 3 dny ještě netuším co čekat.
Spotřeba z Ostravy byla 6,8 a na moje couračky zatím 7.0. Oproti Hornetu, který měl 6,4 - 6,-6 je to zlaté, ačkoliv spotřeba není nikdy dost nízká a prdím na všechny ta prohlášení, že na motorce se nemá šetřit nebo si jí člověk nemá kupovat. Já si to nemyslím. :) Přirovnání z motorkáři.cz: "Nekupuj opici, když nemáš na banány" :-D
Jak se asi pozná zahájení sezóny? Je to když člověk o víkendu na hodinu sedne na motorku a projede se? To asi ne, protože pak ji většina zpátky zazimuje.
Když na ni vyrazí do práce? Třeba ráno v šest? To už přece zahájení sezóny je! :-D
Dnes konečně teplota vzduchu nad 0°C. Dokonce asi 1,5°C! Neváhal jsem. Poprvé jsem vyzkoušel svícení xenonů. Čekal jsem hodně, ale tohle ne. Jakoby přede mnou někdo stáhnul měsíc na silnici a vše bylo dokonale osvícené. Viděl jsem i mravence jak si povídají. Na Hornetu jsem měl trochu se světly problém, moc jsem toho neviděl. Na R1 je to jiné kafé...
Hned po výjezdu mám ve zvyku se rozpohybovat. Náklony vpravo vlevo, alespoň 500 metrů. Zkusil jsem první náklon a už při úhlu cca 10° (?) mě kolo ujelo stranou. Vůbec žádná přilnavost. O 5 km dál už to šlo. Že by byla guma teplá si nemyslím, ale určitě měla víc stupňů než 1.
Ačkoli ještě nemám přendané vyhřívané rukojeti bylo mi na ruce větši teplo než loni, kdyby mi rukojeti nefungovaly. Možná na SS opravdu méně fouká i na ruce. Příjemné! :)
Už se těším na odpoledne... 10°C, pohodička.
Shodou okolností jsem dnes objevil video GTRka, které je opravdu rychlé, krásné a vůbec. Myslím, že jen za tím zvukem se každý otočí. Zajímalo mě kolik času potřebuje na zrychlení z nuly na 200km/hod. Jaké zklamání... ani Bugatti na tom není o nic líp. :)
Po prvních 400 km jsem jí jel protáhnout, kde to trochu znám. Do Dubé. Sice sluníčko nesvítilo, ale bylo ucházejích 8°C pod mrakem. Celá cesta v pohodě, napočítal 2 policejní hlídky, které měřili rychlost a 5 motorkářů. Ve chvíli, kdy měly začínat zatáčky se objevila mokrá silnice... to je opravdu jak naschvál. Jestli jsem měl pocit, že každou zatáčku jedu smykem, protože je studená silnice, tak na vodě úplně.
V každé zatáčce jsem měl pocit, že mi zadní kolo o 10 cm ujíždí stranou. Když jsem přidal více plynu udělal jsem hada :-D
Po jedné sezóně a 20k km na Hornetu 600 mi přišla vhodná chvíle na změnu. Výběr byl jasný: Suzuki GSX-R 750, nádhera. SS který se mi opravdu moc líbí a výkon 150 koní? Bože, to musí rozhodně být až dost. (Hornet má koní 100). Hornet se mi ale líbí taky, vypadá jak nasraná vosa. Je to úchylné, ale ta 180 vzadu je moc hezká :-D
Sjížděl jsem inzeráty a hledal něco od roku 2004, který jsem si vytipoval jako ideální. Jeden dva inzeráty, zbytek nehorázně předražené. A ty dva inzeráty na mě nepůsobily dobrým dojmem. Divný popis. Jen z hecu jsem se kouknul na Yamahu R1, kterou jsem chtěl v budoucnu. Cože? Stojí stejně jako 750 nebo dokonce míň? Je jich na výběr tuna?
Situace je jasná: včera pršelo a déšť smyl ze silnice sůl. Dnes sluníčko a v poledne teplota skoro 8°C. Vložení baterie do motorky: 5 minut.
Motor naskočil maximálně v pohodě. Nechal jsem jí trochu zahřát a houpnul rukojetí citlivě o 2tis otáček výš. Motor se zakuckal, skoro chcípnul. Divný.
Nasedl jsem a jel to prubnout. Ještě včera jsem si nevzpomněl, že jednička se řadí dolů a zbytek nahoru. Jak jsem na ni sedl všechno se vrátilo a všechno šlo automaticky. Žádné přemýšlení. Naskočilo to samo. Okamžitě jsem zapomněl, že se vlastně bojím studené silnice a studených pneu. Jediné co mě brzdilo byl studený motor. Po jeho ohřátí mě už nic nelimitovalo.
Užil jsem si to jako v létě a 50km jsem projel velmi velmi svižně. Největší číslovku jsem viděl 205 a byla to paráda.
Po návratu byla pneumatika příjemně teplá...
Slovy kamaráda, který mi vyčítal, že jezdím rychle. "Vždyť ty taky musíš jezdit rychle, když jedu 170 a neujel jsem ti." "170? To je taková normální rychlost..." :-D
Jestli se bude zítra počasí opakovat nenechám si to ujít a pak na 3 měsíce zazimováno :(
Ráno se mi povedl zajímavý kousek. Přede mnou jela 3 auta. První dva blízko u sebe a to třetí kus od nich. Kousek před zatáčkou. Předjel jsem toho jednoho, zpomalil na jeho rychlost a udržoval si stejný odstup od těch dvou.
Jakmile přišla oblíbená zatáčka, tak jsem za to vzal, abych si ji vykroužil v daném prostoru mezi auty. Trošku jsem to přehnal. Jestli tam kroužím běžně 90km/hod a své maximum jsem v té zatáčce stanovil na 100km/hod, tak teď to mohlo být 110 km/hod. Velmi zajímavý pocit, když se do zatáčky nemůžete vejít, resp utahuje se rychleji než já zatáčím.
To zase bylo ráno. Už jsem jezdil snad půl roku bez nějakých větších zážitků, kdy mi třeba uklouzlo kolo na mokré silnici nebo tak. Dnes ráno bylo všechno jinak.
Prázdná křižovatka, vymetená, škáče zelená, přijíždím ke křižovatce, přidám plyn. V okamžiku kdy já viděl svojí zelenou byl na křižovatce z boční ulice autobus, před semaforem, 100%tně! V tom mžiku pohledu nevím zda dobržďuje nebo už stojí. Soustředím se na rozbitou, mokrou silnici, hustě pomalovanou bílými čárami, aby mi to neuklouzlo. Než řeknu SAKRA je autobus přede mnou. Ten dlouhý (housenka), takže není ani úniková cesta vlevo. Půl vteřiny přemýšlím jestli má smysl brzdit - stejně už je to na prd. Mokrá silnice, bílé čáry, čelní náraz do boku autobusu. Průser.
Dlouho jsem se rozhodoval za co Horneta vyměním. Aprilia Shiver byla výborná volba, ale drahá. 954řka byla naopak levná a dokonce i relativně cestovní. Avšak když vidím kolik je smrtelných nehod každý den, tak do toho nejdu.
Na Hornetu můžu bez obav rvát plný plyn, nemusím se moc hlídat. I na velké otáčky jsou zatáčky v pohodě. Prostě má přesně tolik výkonu, kdy mě moc neomezuje a já nemusím mít sevřenou prdel každou chvíli, co by se mohlo stát. Navíc zabít se můžu i na něm. Pořád má zrychlení z nuly na sto kolem 4 vteřin, co nemá kdejaké BMW ani Porsche.
Nechám si ho tedy dál. Alespoň se mi vrátí část nákladů za servis, ND a vylepšení do kterých jsem investoval a nikdo mi je nevrátí.