Vzduchový filtr K&N

28. duben 2014 | 11.14 | rubrika: technika

Tak jsem se dostal i k tomu poslednímu, co bylo potřeba udělat. Výměnit vzduchový filtr.

CAM00481
tak tahle prý vypadá filtr po smrti

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 44x

Držák navigace na R1

24. duben 2014 | 08.36 | rubrika: technika

R1 nemá klasická řidítka a můj držák navigace na trubku nejde z Horneta použít. Přemýšlel jsem jak a kam navigaci uchytit. Nakonec zvítězilo nejlehčí neřešení: kovová hmoždinka.

I v Praze je oříšek jí sehnat... povedlo až na pátý pokus.

CAM00489
jak prosté řešení za 28,-

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 35x

Výsledek práce

23. duben 2014 | 14.54 | rubrika: technika

Termoizolační páska, pancéřové hadice a brzdová kapalina. To vše lze vidět na jedné fotce :-D (s nadsázkou)

CAM00488
výsledek práce. Páska se ještě vypaluje a dělá se na ní pavučinka a trošku bilého kouře při rozpálení.

Zatím se zdá, že pomáhá, ale uvidím až bude tepleji. Omotané mi to přijde hezky, jsem opravdu spokojený. 2 místa jsou sešity nití, kde páska trochu odstávala kvůli změně profilu trubky (zúžení).

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 43x

Pancéřové hadičky, chladící kapalina a termo páska

22. duben 2014 | 15.07 | rubrika: technika

Na víkend jsem si naplánoval "velký servis" na R1.

Začal jsem ráno v devět a skončil odpoledne kolem čtvrté. První přišla na řadu výměna chladící kapaliny. Vypustil jsem obsah, který mě překvapil, že byl v dobrém stavu. Naplnil jsem okruh destilkou a nechal prohřát na 80°C. Po té nechal vychladnout a u toho jsem demontoval celý zadek vč výfuku. Dokonce jsem se dostal ke šroubu expanzky, ale hned jsem zjisitl, že jí ještě něco drží a že jí ven prostě nedostanu. V novějším modelu je už vyřešené na pohodu. Vypustil jsem destilku a naplnil nemrznoucí směsí.

Instalace Gipra vlastními silami

12. duben 2014 | 13.29 | rubrika: technika

Už jsem na servisy rezignoval. Sebral jsem nářadí a trošku s nervama se do toho dal. Ušetřil jsem 600 - 1200 za práci.

První strašák - sundání nádrže. Nechtělo se mi jí úplně sundávat, takže jsem jí naklonil na maximum a podložil sedlem, aby držela nahoře. Světe div se, sedlo sedlo dokonale a přišel jsem jen o 5cm prostoru (o tolik by to šlo zvednout výš). Začal jsem hledat konektory podle návodu. První jsem našel hned. Druhý taky, ale nevěděl jsem že je to on. Potvrdil jsem si to po dalších 2 minutách. Třetí byl velkou hádankou. Je to snad ten kousíček co skoro nevidím? Jasně, že jo.

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 49x

Kašlu na servisy

9. duben 2014 | 13.32 | rubrika: technika

Rozhodnul jsem se vykašlat na servisy... jsou drahé, neochotné a daleko.

V nejbližší době mě čakají tyto úkoly:
- výměna brzdových hadiček za pancéřové (jsou objednané z UK) + výměna brzdové kapaliny
- výměna chladící kapaliny
- instalace gipra

Pak už jen do nějakého servisu na seřízení + výměnu svíček a hotovo.

žádné komentáře | přidat komentář

Prasklá žárovka

27. březen 2014 | 08.29 | rubrika: technika

Včera jsem si všimnul, že mi nesvítí jedna parkovačka. Achjo, motorku mám chvíli a už mám řešit nějaké závady? Naposled mě odrovnala žárovka do blinkru na Hornetu. Ta co praskla byla špatná, měla jen 3W a mělo tam být wattů 6. Bylo jasno, proč jeden blinkr blikal méně. Rozhodnul jsem se tam vrátit, co tam patří, ačkoliv motorku zrovna prodávám. Nová žárovka (malinkaté nic) stála cca 100,-. To jsem skoro omdlel, čekal jsem korunovou položku. A prej se berou hodně :)

Na R1 parkovačka. Dojel jsem domů a začal zkoumat jak se leze pro parkovačku. Jak? Úplně úžasně. Stačí odklopit krytku a žárovka je krásně přístupná. Žádný šroubovák, žádné nářadí jen ruce. Vyndal jsem ji, abych jí omrknul. Už cestou jsem přemýšlel jak budu shánět jasně bílou až do modra. Kdepak žárovka, LEDka to byla. Ta přece musí přežít deset takových motorek...

Upravil jsem kontakty a šup zpátky. Svítí!

Mám opravdu radost, že jsem koupil tuhle R1, že si dal někdo práci vyměnit obyčejné žárovky za LEDky... a xenony :) Je to fakt milé.

žádné komentáře | přidat komentář

Výfuk je na cestě!

13. březen 2014 | 07.56 | rubrika: technika

Jak si odůvodnit výfuk, který nepotřebuju? Snadno:

Tenhle co mám je sice dost dobrý (krásný zvuk), ale nemá žádnou tlumivku a všem je jasné, že je vykuchaný. Takže problém na STK a výlet za hranice je tabu. Co teď? Koupit originály za 2.600,- co jsem viděl nejlevnější a většina za ně chtěla 4,5k? Nebo laďák, krásný, s homologací a tlumivkama?

Na Ebay byl za 9.6k  (většina za ně chtěla 12-15k a v Česku samozřejmě pod 13k neseženu). Už tohle je úžasná cena na to, že jsou vlastně dva a hlavně je to MIVV, super značka. Jsem si jistý, že až se budu motorky zbavovat musím je v pohodě prodat za 5k. Takže 9.600 - 2.600 - 5.000 = 2.000! Vy byste nekoupili tak krásné výfuky za dvojku? Nevěřím... :-D

dhl
vyrazily z Napoli, teď jsou v Miláně... šup, šup...

Související články

žádné komentáře | přidat komentář

Čištění brzd

9. březen 2014 | 16.07 | rubrika: technika

Mám další level, co jsem se musel naučit na motorce udělat si sám - vyčistit brzdy. Naštěstí je to opravdu snadné.

U R1 je to trošku jiné než na Hornetu. Na R1 nejdou sundat celé bzdy jen tak, nejdříve musí jít ven samotné destičky a pak je tam teprve dost místa pro zbytek. Nic moc na tom není: vyndat destičky, sundat celé brzdiče, zubním kartáčkem vyčistit pístky, vysušit, namazat olejem, pístkama zacvičit, aby se promazaly, zatlačit, očistit olej, namontovat a hotovo. Zbývá druhá strana.

Na levé straně bylo všechno v pořádku. Na pravé spodní pístky byly znatelné líné. Nechtělo se jim ven a lezly hlavně horní. Pomohl jsem si kleštěma resp pogumovanou stranou a donutil vylézt ty dva liné. Po namazání už to bylo znatelně lepší!

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 41x

Evidenčka

25. únor 2014 | 15.41 | rubrika: technika

Na evidenčce jsem měl trochu sevřené půlky, hned 2x. Poprvé když jsem zjistil, že jsem za 1 týden sjel asi 1mm gumu a jsem na značkách. Myslím, že 1,6mm to je o prsa. Byl jsem rozhodnutý, že když neprojdu, tak to holt sjedu a přijdu zpátky za měsíc s novou.

Po druhé, když jsem vjel do vrat (bez motoru) a technik zajásal: "áááá, akrapy s homologací". Hned jsem kontroval, že je to bohužel jen nálepka a jsou to originály. Bohužel jsme na nich nenašly homologaci (divný, musí tam snad být).

Naštěstí to byl fanoušek do morotorek a velkoryse to přehlídnul... no, uvidíme na STK, už v srpnu...