První stoppie

21. květen 2014 | 07.20 | rubrika: nabírání zkušeností

yamaha_r1_stoppieVčera se mi povedla první stoppie bez přípravy. To že jsem někdy dobrzdil a odlehčilo se mi zadní kolo nebo mírně přizvedlo to nepočítám.

Jel jsem za auty a čekal až bude vhodné místo na předjíždění. Držel jsem si i odestup. Místo přišlo, zrychlil jsem a v okamžiku, kdy jsem byl přesně metr za autem to doslova hodilo myšku do levého pruhu.

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 46x

Oprava spínací skříňky na R1

20. květen 2014 | 07.59 | rubrika: technika

V servisu se opravdu vytáhli. Skříňku rozebrali, vyčistili, přeskládali a funguje. Ale ona funguje úplně jak nová. Kdyby mi řekli, že mi tam dali novou, tak to snad ani nepoznám. Funguje naprosto dokonale. Sice za cenu 2.864,- kdy cena materiálu činila do 60,- a zbytek je práce (4 drahé hodiny), ale přesto mi to ušetřilo daleko více! Jsem naprosto spokojen.

žádné komentáře | přidat komentář

R1 je opravena, uf

16. květen 2014 | 19.01 | rubrika: technika

Ze servisu přišly překvapivě dobré zprávy, ani jsem je snad nečekal. Zapalování resp spínací skříňka byla rozebrána, přeskládána a složena. Funguje jak má. Oprava za 2,8tis.

Řekl bych, že drahá, ale při původní ceně 48tis za novou je to sakra levný. V pondělí si pro ni jdu. Takže na Hornetu jsem ujel jen 100km a maže zpátky na uskladnění. :)

Ještě jsem domluvil opravu snímače spojky, abych mohl startovat se zařazenou rychlostí a spojce, když mi to chcípne. Ta bude pravděpodobně ve středu. :)

žádné komentáře | přidat komentář

Zpátky na Hornet 600 - srovnání s R1

15. květen 2014 | 11.03 | rubrika: nabírání zkušeností

Včera ráno jsem nastartoval až po 10 minutách zápolení s klíčkem v zapalování. Jel jsem rovnou do servisu, protože kdo ví, zda to nebyl poslední platný pokus. V servise jsem se dobré zprávy nedočkal. Nový díl stojí 50tis, protože je vč elektroniky imobilizéru, ale zkusí to rozebrat. Achjo. Moc drahá oprava kvůli takové blbosti.

Nicméně jsem byl rád, že Horneta ještě mám a oprášil jsem ho. Po 100km mám dojmy...

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 45x

Jedu na okruh... za dlouho

6. květen 2014 | 08.25 | rubrika: nabírání zkušeností

Tak už jsem to nevydržel a přihlásil se na okruh. Jsem na to moc zvědavý jaká ostuda to bude a jaké škody si způsobím :-D

Přidal jsem se ke skupince a tak cena je příjemných 300,- za 2 hodiny. Na první vyzkoušení až až. Jen ten povrch okruhu není úplně krásný, ale to ani silnice na kterých běžně jezdím. Horší to být nemůže.

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 36x

Vzduchový filtr K&N

28. duben 2014 | 11.14 | rubrika: technika

Tak jsem se dostal i k tomu poslednímu, co bylo potřeba udělat. Výměnit vzduchový filtr.

CAM00481
tak tahle prý vypadá filtr po smrti

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 44x

Držák navigace na R1

24. duben 2014 | 08.36 | rubrika: technika

R1 nemá klasická řidítka a můj držák navigace na trubku nejde z Horneta použít. Přemýšlel jsem jak a kam navigaci uchytit. Nakonec zvítězilo nejlehčí neřešení: kovová hmoždinka.

I v Praze je oříšek jí sehnat... povedlo až na pátý pokus.

CAM00489
jak prosté řešení za 28,-

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 35x

Výsledek práce

23. duben 2014 | 14.54 | rubrika: technika

Termoizolační páska, pancéřové hadice a brzdová kapalina. To vše lze vidět na jedné fotce :-D (s nadsázkou)

CAM00488
výsledek práce. Páska se ještě vypaluje a dělá se na ní pavučinka a trošku bilého kouře při rozpálení.

Zatím se zdá, že pomáhá, ale uvidím až bude tepleji. Omotané mi to přijde hezky, jsem opravdu spokojený. 2 místa jsou sešity nití, kde páska trochu odstávala kvůli změně profilu trubky (zúžení).

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 43x

Pancéřové hadičky, chladící kapalina a termo páska

22. duben 2014 | 15.07 | rubrika: technika

Na víkend jsem si naplánoval "velký servis" na R1.

Začal jsem ráno v devět a skončil odpoledne kolem čtvrté. První přišla na řadu výměna chladící kapaliny. Vypustil jsem obsah, který mě překvapil, že byl v dobrém stavu. Naplnil jsem okruh destilkou a nechal prohřát na 80°C. Po té nechal vychladnout a u toho jsem demontoval celý zadek vč výfuku. Dokonce jsem se dostal ke šroubu expanzky, ale hned jsem zjisitl, že jí ještě něco drží a že jí ven prostě nedostanu. V novějším modelu je už vyřešené na pohodu. Vypustil jsem destilku a naplnil nemrznoucí směsí.

Náklony

14. duben 2014 | 07.57 | rubrika: nabírání zkušeností

r1 elbowDnes ráno se mi povedl takový náklon, že se mi fakt udělalo zle. Ne že bych takhle nakloněný ještě nebyl, ale nějak mi to prostě nesedlo. A stejně to byl zážitek. Super vykroužení v docela velké rychlosti. Jaké bylo moje zklamání, když jsem zjistil, že ten centimetrový proužek na pneumatice stále je.

Tuším, že to bude dlouhá cesta k jeho pokoření...

Na druhou stranu ráno bylo +9°C, do této zatáčky to mám asi 5km a pneumatiky držely úplně úžasně. Takže BT016 jsou fakt dobrý... a už se nevyrábějí. No jejich pokračování BT030 má bt ještě lepší :)

žádné komentáře | přidat komentář