Zase jsem se vyválel, minulý týden. Takže: bylo ráno -1°C, ani za boha se mi nechtělo na motorku. Ale semlelo se to tak, že jsem na ní vyrazil. No vyrazil. Vyjel jsem na hlavní silnici, roztáhnul jedničku, cvaknul dvojku, opatrně jsem pustil spojku, abych se ujistil, že tam padla správně. Za studena se jí nechce. Šla krásně. Cajk, přidal jsem plyn a nevím co se stalo následující 2sec, ale probral jsem se na zemi.
Konečně mám nějaké lepší fotky z okruhu :)
vzpomínka na starou pneumatiku Dunlop Qualifier II
Už hodně dlouhou dobu jsem to neměl při řízení opravdu napínavé. Až dnes ráno. Lehce mokrá silnice, prázdná a v dálce asi 4 auta. Jedu si jedu, vcelku rychle, dojedu auta a v okamžiku, kdy přidávám plyn a chystám se na předjetí vidím, že auta tak zpomalila, že v podstatě stojí. A kuk, jako první vozidlo je traktor s ohromným vlekem a odbočuje vlevo uprostřed pole. A sakra!
Brzdím jak najatý. Silnice studená, silnice lehce mokrá, pneumatiky ještě zcela nezahřáté. Prostě ideální příležitost rozbít si hubu. Pneumatika neměla snahu zakousnout se do asfaltu, ale jen po něm klouzala a pískala. Ono to vcelku i tak brzdí dobře, ale hůř se drží stabilita, když se přední kolo neotáčí.
Takže to byly brzdy ve stylu ABS: písk, posun kola, písk, posun kola... ale světe div se zastavil jsem včas a ještě s rezervou pár metrů za posledním autem. Ale nahnáno jsem měl. :) Nechápu, že poslední auto nedalo blikačky. Škoda.
Jel jsem opět na okruh Sosnová a už jsem chtěl vědět za kolik dám jedno kolo. Ne že bych si dělal velké ambice, ale srovnání je potřeba, i kdyby špatné.
Skoro jsem koupil stopky s infra pointem, ale vrtalo mi hlavou jak bych to udělal třeba v Brně. Asi těžko by mi dovolili si něco odložit poblíž tratě, co mě bude dělat průjezdní bod. Skoro jsem koupil stopky s GPS navigací... nakonec jsem objevil úžasnou aplikaci na Adnroid, která to umí také. Je doslova fantastická.
Moje poprvé na okruhu bylo snažší než jsem čekal. Bál jsem se, že budu ostatní brzdit a nebudu klopit jak bych měl. Po nějakém dvacátém kole jsem začal brousit boty a hned kolo na to už i stupačky. A v jednom z posledních kol jsem dokonce předjel jednoho matadora... no jo, za 2 kola mi to vrátil :-D
Pneumatiky jsem si hezky sjel až na samnou hranu. Bylo to v Sosnové, kde je okruh dlouhý jen cca 1 kilometr. Nakroužil jsem 60km, musel jsem tedy najet přes padesát kol.
Musím říct, že na konci už mi bylo špatně a nevím jestli z toho kroužení nebo z hladu :-D
fotky jsou mizerné, ale alespoň nějaké
Tak jsem dal dnes do broušení stupačky. Vlítnul jsem do mojí oblíbené zatáčky a začal klopit. Přišlo to daleko dřív než jsem čekal... ovšem obrousil jsem si botu, protože jsem zapomněl dát nohy na špičky :-D Takže snad příště....
jen decentní zbroušení...
Včera se mi povedla první stoppie bez přípravy. To že jsem někdy dobrzdil a odlehčilo se mi zadní kolo nebo mírně přizvedlo to nepočítám.
Jel jsem za auty a čekal až bude vhodné místo na předjíždění. Držel jsem si i odestup. Místo přišlo, zrychlil jsem a v okamžiku, kdy jsem byl přesně metr za autem to doslova hodilo myšku do levého pruhu.
Včera ráno jsem nastartoval až po 10 minutách zápolení s klíčkem v zapalování. Jel jsem rovnou do servisu, protože kdo ví, zda to nebyl poslední platný pokus. V servise jsem se dobré zprávy nedočkal. Nový díl stojí 50tis, protože je vč elektroniky imobilizéru, ale zkusí to rozebrat. Achjo. Moc drahá oprava kvůli takové blbosti.
Nicméně jsem byl rád, že Horneta ještě mám a oprášil jsem ho. Po 100km mám dojmy...
Tak už jsem to nevydržel a přihlásil se na okruh. Jsem na to moc zvědavý jaká ostuda to bude a jaké škody si způsobím :-D
Přidal jsem se ke skupince a tak cena je příjemných 300,- za 2 hodiny. Na první vyzkoušení až až. Jen ten povrch okruhu není úplně krásný, ale to ani silnice na kterých běžně jezdím. Horší to být nemůže.
Dnes ráno se mi povedl takový náklon, že se mi fakt udělalo zle. Ne že bych takhle nakloněný ještě nebyl, ale nějak mi to prostě nesedlo. A stejně to byl zážitek. Super vykroužení v docela velké rychlosti. Jaké bylo moje zklamání, když jsem zjistil, že ten centimetrový proužek na pneumatice stále je.
Tuším, že to bude dlouhá cesta k jeho pokoření...
Na druhou stranu ráno bylo +9°C, do této zatáčky to mám asi 5km a pneumatiky držely úplně úžasně. Takže BT016 jsou fakt dobrý... a už se nevyrábějí. No jejich pokračování BT030 má bt ještě lepší :)