Do servisu jela motorka na vleku a už to pár dnů je. Mezitím se otepilo a já celý týden litoval, že jí nemám. Odpolední teploty byly pořád kolem 12-15°C a všude jezdilo mraky motorek. Byl jsem jeden z těch slintalů, co se otočil za každou motorku a otevřel pusu.
S mechanikem jsme vzdali čekání na napínák a domluvili se na vyzvednutí. Jako vždy, pořád pěkně a když jsem si pro ni jel bylo 3°C a mrholení = mokrá silnice.
Pokrafali jsme a říkal, že s mojí pneumatikou Dunlop SportSmart II nemá dobré zkušenosti, že klouže. Jednička prý byla fajn, ale dvojka ne. Z loňska si jí už nepamatuju, ale že jsem se kvůli ní vyválele v přímém směru dává smysl - uprostřed má nejtvrdší směs. Každpádně v mrazu už na ní nejedu! :-D
Už první nastartování ve mě zbudilo strach, ač je tam homologační vložka to burácení je slušný. Cestou jsem se držel na uzdě a předjel jen cca 10 aut za 10km. Nebyl silný provoz. :-D Nad 10.000 otáček jsem se nepodíval. A Teď čekám na teplo. Snad už ve středu.
Seřízení motoru bylo potřeba, jsou objednané 2 podložky, 2 ventilové vůle už byly větší než je přípustné. Při té příležitosti zjištěno, že rozvodový řemen je ještě původní. S ním se ještě preventivně mění napínák a 6,5tis je v háji jen za tyhle dvě věci.
Jsem zvědavý jestli ventilové vůle a nové svíčky přidají nějakého koně. :-D
Si říkám, že kdo koupí po mě může být docela spokojený, protože servis nešidím. Co potřebuje, to dostane... ale je to drahý! K tomu ještě ložiska v zadním kole za 1,5tis. Celkem 11tis.
Budu muset letos ušetřit na pneumatikách... loni to byly 3 zadní a 2 přední. To je taky ranec.
Zase jsem se vyválel, minulý týden. Takže: bylo ráno -1°C, ani za boha se mi nechtělo na motorku. Ale semlelo se to tak, že jsem na ní vyrazil. No vyrazil. Vyjel jsem na hlavní silnici, roztáhnul jedničku, cvaknul dvojku, opatrně jsem pustil spojku, abych se ujistil, že tam padla správně. Za studena se jí nechce. Šla krásně. Cajk, přidal jsem plyn a nevím co se stalo následující 2sec, ale probral jsem se na zemi.
Konečně mám nějaké lepší fotky z okruhu :)
vzpomínka na starou pneumatiku Dunlop Qualifier II
Už hodně dlouhou dobu jsem to neměl při řízení opravdu napínavé. Až dnes ráno. Lehce mokrá silnice, prázdná a v dálce asi 4 auta. Jedu si jedu, vcelku rychle, dojedu auta a v okamžiku, kdy přidávám plyn a chystám se na předjetí vidím, že auta tak zpomalila, že v podstatě stojí. A kuk, jako první vozidlo je traktor s ohromným vlekem a odbočuje vlevo uprostřed pole. A sakra!
Brzdím jak najatý. Silnice studená, silnice lehce mokrá, pneumatiky ještě zcela nezahřáté. Prostě ideální příležitost rozbít si hubu. Pneumatika neměla snahu zakousnout se do asfaltu, ale jen po něm klouzala a pískala. Ono to vcelku i tak brzdí dobře, ale hůř se drží stabilita, když se přední kolo neotáčí.
Takže to byly brzdy ve stylu ABS: písk, posun kola, písk, posun kola... ale světe div se zastavil jsem včas a ještě s rezervou pár metrů za posledním autem. Ale nahnáno jsem měl. :) Nechápu, že poslední auto nedalo blikačky. Škoda.
Jel jsem opět na okruh Sosnová a už jsem chtěl vědět za kolik dám jedno kolo. Ne že bych si dělal velké ambice, ale srovnání je potřeba, i kdyby špatné.
Skoro jsem koupil stopky s infra pointem, ale vrtalo mi hlavou jak bych to udělal třeba v Brně. Asi těžko by mi dovolili si něco odložit poblíž tratě, co mě bude dělat průjezdní bod. Skoro jsem koupil stopky s GPS navigací... nakonec jsem objevil úžasnou aplikaci na Adnroid, která to umí také. Je doslova fantastická.
Moje poprvé na okruhu bylo snažší než jsem čekal. Bál jsem se, že budu ostatní brzdit a nebudu klopit jak bych měl. Po nějakém dvacátém kole jsem začal brousit boty a hned kolo na to už i stupačky. A v jednom z posledních kol jsem dokonce předjel jednoho matadora... no jo, za 2 kola mi to vrátil :-D
Pneumatiky jsem si hezky sjel až na samnou hranu. Bylo to v Sosnové, kde je okruh dlouhý jen cca 1 kilometr. Nakroužil jsem 60km, musel jsem tedy najet přes padesát kol.
Musím říct, že na konci už mi bylo špatně a nevím jestli z toho kroužení nebo z hladu :-D
fotky jsou mizerné, ale alespoň nějaké
Tak jsem dal dnes do broušení stupačky. Vlítnul jsem do mojí oblíbené zatáčky a začal klopit. Přišlo to daleko dřív než jsem čekal... ovšem obrousil jsem si botu, protože jsem zapomněl dát nohy na špičky :-D Takže snad příště....
jen decentní zbroušení...
Včera se mi povedla první stoppie bez přípravy. To že jsem někdy dobrzdil a odlehčilo se mi zadní kolo nebo mírně přizvedlo to nepočítám.
Jel jsem za auty a čekal až bude vhodné místo na předjíždění. Držel jsem si i odestup. Místo přišlo, zrychlil jsem a v okamžiku, kdy jsem byl přesně metr za autem to doslova hodilo myšku do levého pruhu.
Včera ráno jsem nastartoval až po 10 minutách zápolení s klíčkem v zapalování. Jel jsem rovnou do servisu, protože kdo ví, zda to nebyl poslední platný pokus. V servise jsem se dobré zprávy nedočkal. Nový díl stojí 50tis, protože je vč elektroniky imobilizéru, ale zkusí to rozebrat. Achjo. Moc drahá oprava kvůli takové blbosti.
Nicméně jsem byl rád, že Horneta ještě mám a oprášil jsem ho. Po 100km mám dojmy...