Prasklá žárovka

27. březen 2014 | 08.29 | rubrika: technika

Včera jsem si všimnul, že mi nesvítí jedna parkovačka. Achjo, motorku mám chvíli a už mám řešit nějaké závady? Naposled mě odrovnala žárovka do blinkru na Hornetu. Ta co praskla byla špatná, měla jen 3W a mělo tam být wattů 6. Bylo jasno, proč jeden blinkr blikal méně. Rozhodnul jsem se tam vrátit, co tam patří, ačkoliv motorku zrovna prodávám. Nová žárovka (malinkaté nic) stála cca 100,-. To jsem skoro omdlel, čekal jsem korunovou položku. A prej se berou hodně :)

Na R1 parkovačka. Dojel jsem domů a začal zkoumat jak se leze pro parkovačku. Jak? Úplně úžasně. Stačí odklopit krytku a žárovka je krásně přístupná. Žádný šroubovák, žádné nářadí jen ruce. Vyndal jsem ji, abych jí omrknul. Už cestou jsem přemýšlel jak budu shánět jasně bílou až do modra. Kdepak žárovka, LEDka to byla. Ta přece musí přežít deset takových motorek...

Upravil jsem kontakty a šup zpátky. Svítí!

Mám opravdu radost, že jsem koupil tuhle R1, že si dal někdo práci vyměnit obyčejné žárovky za LEDky... a xenony :) Je to fakt milé.

žádné komentáře | přidat komentář

Výfuk je na cestě!

13. březen 2014 | 07.56 | rubrika: technika

Jak si odůvodnit výfuk, který nepotřebuju? Snadno:

Tenhle co mám je sice dost dobrý (krásný zvuk), ale nemá žádnou tlumivku a všem je jasné, že je vykuchaný. Takže problém na STK a výlet za hranice je tabu. Co teď? Koupit originály za 2.600,- co jsem viděl nejlevnější a většina za ně chtěla 4,5k? Nebo laďák, krásný, s homologací a tlumivkama?

Na Ebay byl za 9.6k  (většina za ně chtěla 12-15k a v Česku samozřejmě pod 13k neseženu). Už tohle je úžasná cena na to, že jsou vlastně dva a hlavně je to MIVV, super značka. Jsem si jistý, že až se budu motorky zbavovat musím je v pohodě prodat za 5k. Takže 9.600 - 2.600 - 5.000 = 2.000! Vy byste nekoupili tak krásné výfuky za dvojku? Nevěřím... :-D

dhl
vyrazily z Napoli, teď jsou v Miláně... šup, šup...

Související články

žádné komentáře | přidat komentář

Čištění brzd

9. březen 2014 | 16.07 | rubrika: technika

Mám další level, co jsem se musel naučit na motorce udělat si sám - vyčistit brzdy. Naštěstí je to opravdu snadné.

U R1 je to trošku jiné než na Hornetu. Na R1 nejdou sundat celé bzdy jen tak, nejdříve musí jít ven samotné destičky a pak je tam teprve dost místa pro zbytek. Nic moc na tom není: vyndat destičky, sundat celé brzdiče, zubním kartáčkem vyčistit pístky, vysušit, namazat olejem, pístkama zacvičit, aby se promazaly, zatlačit, očistit olej, namontovat a hotovo. Zbývá druhá strana.

Na levé straně bylo všechno v pořádku. Na pravé spodní pístky byly znatelné líné. Nechtělo se jim ven a lezly hlavně horní. Pomohl jsem si kleštěma resp pogumovanou stranou a donutil vylézt ty dva liné. Po namazání už to bylo znatelně lepší!

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 41x

Evidenčka

25. únor 2014 | 15.41 | rubrika: technika

Na evidenčce jsem měl trochu sevřené půlky, hned 2x. Poprvé když jsem zjistil, že jsem za 1 týden sjel asi 1mm gumu a jsem na značkách. Myslím, že 1,6mm to je o prsa. Byl jsem rozhodnutý, že když neprojdu, tak to holt sjedu a přijdu zpátky za měsíc s novou.

Po druhé, když jsem vjel do vrat (bez motoru) a technik zajásal: "áááá, akrapy s homologací". Hned jsem kontroval, že je to bohužel jen nálepka a jsou to originály. Bohužel jsme na nich nenašly homologaci (divný, musí tam snad být).

Naštěstí to byl fanoušek do morotorek a velkoryse to přehlídnul... no, uvidíme na STK, už v srpnu...

Vyhřívané rukojeti na R1

24. únor 2014 | 11.35 | rubrika: technika

O víkendu jsem se odhodlal sundat vyhřívané rukojeti z Hornetu a dát si je na R1. Ocenil jsem, že jsem je nelepil a jen volně nasunul. Tedy moc dobře nasunout nešly a pak se ani nehnuly. Trošku problém bylo sundat obyčejné gripy z R1. Klika, že taky nebyly lepené a za trochu praní jsem je sundal v pořádku a mohl začít s výměnou.

Řidítka R1 jsou asi o 1mm tenčí, takže gripy se na nich točily – nepoužitelné. Chvíli jsem přemýšlel, že je budu muset nalepit a jaké lepidlo zvolím. Pak mě napadla spásná myšlenka: krepová samolepící papírová páska. 2x jsem to omotal, vší silou nasadil vyhřívané gripy a funguje to! Ani se nehnou... a můžu je zase kdykoliv sundat.

O zub míň

20. srpen 2013 | 07.42 | rubrika: technika

Nechal jsem včera dát o zub menší pastorek - místo 16ti zubů 15. Je to to samé jako ubrat 3 zuby na rozetě. Zrovna pršelo, takže jsem to moc nevyzkoušel, ale nějaké poznatky přece. Na dvojku můžu jet 20km/hod, na trojku 40 km/hod. Před tím to bylo o kvalt níž, což ve městě jezdit na jedničku není moc pohodlné. Zatímco dřív už 4 tis otáček bylo trápení motoru najednou si nechá líbit 3tis otáček bez protestů. Super!

Naštěstí se nepotvrdilo, že půjde na zadní i na dvojku jen plynem. Jedničku jsem takhle prudce zatím nezkoušel. Jezdit po zadním nechci. Po diskuzích na internetu jsem se bál, že ze servisu vyjedu po zadním.

Dokonce jsem přestal motor vytáčet až do omezovače. Asi jsem příliš bojácný a teprve si opatrně zvykám. Tedy přestal... dostal jsem se tam jen jednou, jinak jsem řadil včas.

žádné komentáře | přidat komentář

Hornet - výměna brzdových destiček

17. srpen 2013 | 09.52 | rubrika: technika

Letmým pohledem jsem kouknul na přední brzdové destičky a co nevidím - já je nevidím. Následovala úvaha: Jakou značku?

Nissin ST - beru, ale kde? K sehnání online nejsou.
Brembo - beru, ovšem ta cena. Ale co zkusím to. Aha, brzdí až po zahřátí. Takže dobrý na okruh, ale ne na silnici, kde skoro nebrzdím a pak přijde krize a potřebuju ostré brzdy.
Bendix - na diskuzích chválené a i proklínané, ovšem stojí polovinu než výše jmenované. To beru.

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 140x

Výměna oleje a pastorku

10. srpen 2013 | 18.35 | rubrika: technika

olejAktuálně mám najeto 11tis km a nastává čas na výměnu oleje. Manuál říká, že stačí po 12tis km... ostatní výrobci mění po 6tis. Připomíná mi to automobilky, které hrají na prodloužené intervaly pro pohodlí a peněženku uživatelů výměnou za zkrácení životnosti motoru.

10tis km jsem najel poměrně rychle a proto jsem se rozhodnul pro tento interval. Moje první výměna oleje... wow.

Objednal jsem olej, vaničku na výměnu, olejový filtr... a klíč na filtr. Největší lidovku za 99,-. Posloužil dobře. Motor by měl být hliníkový a proto se musí šrouby dotahovat s citem. S tímto jsem do toho šel.

Nejdřív jsem objevoval správný výpustný šroub. Manuál mlčel. Pokus omyl... Trefa na poprvé! Jako fatální omyl se ukázalo mít vaničku na olej uprostřed vypouštěcího otvoru. Zahřátý olej vytrysknul tak mocně, že vaničku (lavor) přestříknul. Samotný šroub nešel povolit, byl naprosto zarvaný. Olejový filtr také - ten jsem při povolování zmáčknul. Naposled to dělali ve značkovém servisu - měli by to teda umět. Jsem zvědavý jak to půjde povolit na konci sezóny.

Bez klinkrů to taky jde

22. červenec 2013 | 10.09 | rubrika: technika

Včera jsem začal hledat zkrat v motorce, ale bohužel jsem žádný nenašel. Resp našel jsem jedno pochybné místo, ale oprava nic nezměnila.

Začalo to asi před měsícem, kdy si David všimnul, že mi cvaká relé blikrů - zvuk jako ve starších autech. Neřešil jsem to a za pár dnů už se začaly dít věci... motorka se sama občas pokoušela nastartovat (s klíčkem), podivné zvuky a jednou mi dokonce chcípla za jízdy a hlásila špatný imobilizér.

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 53x

To chci!

5. červen 2013 | 08.27 | rubrika: technika

Už nějakou dobu jsem nic nenapsal. Jízda na motorce je už docela všední záležitost. Občas něco vyvedu já, občas někdo jiný. Docela se střídáme. Když je kolona auta se tu a tam rozestoupí, abych mohl projet. Už dlouho se mi nestalo, že by mi někdo naopak zatarasil cestu. To je příjemný.

2x po sobě se mi zvedla spotřeba na 6,1 a nevím proč. 2x po sobě jsem nepoužil VIF. Po dalším tankování jsem ho opět nalil a dnes uvidím jestli se zpátky sníží na 5,9 nebo prostě jedu víc rychle. Abych se časem nepropracoval na 8l jako někteří experti. :)

Zase se objevila zpráva, že se chystá výroba elektrické motorky. Tahle je už fakt něco. I ta cena je fakt něco... ale zajímá rozhodně je!

Mission R
tohle chci, prosííím :)

žádné komentáře | přidat komentář