Jedu si takhle z práce, zrychluju a proto se přikrčím blíž k řidítkům. V tom mě něco praští za krk/do zad. Začal jsem přemýšlet, co to mohlo být. No jasně. Nafouknutý batoh, dostal větrem a prudce slehnul... jak prosté. Po příjezdu jsem pochopil.
Sezóna začala! Hurá. Včera ráno bylo namrzlo, tak jsem to raději vzdal. Odpoledne krásně a to fakt zamrzí. Dnes už od rána 10°C, to není kolikrát ani v létě! Sice mokro, mrholení, ale teplo. Cestou nic překvapivého. První půlku cesty jsem jel pomaleji skrze mokro a světe div se skoro mi to neuklouzlo. Před polovinou křižovatek jsem preventivně brzdil a naštěstí to nebylo potřeba ani jednou. Jedno prudčí brždění před přechodem taky dobrý. Sezóna může začít! :)
Včera jsem si koupil nové plexi. Pořád jsem chtěl zlaté, abych byl hustej :-D
Do servisu jela motorka na vleku a už to pár dnů je. Mezitím se otepilo a já celý týden litoval, že jí nemám. Odpolední teploty byly pořád kolem 12-15°C a všude jezdilo mraky motorek. Byl jsem jeden z těch slintalů, co se otočil za každou motorku a otevřel pusu.
S mechanikem jsme vzdali čekání na napínák a domluvili se na vyzvednutí. Jako vždy, pořád pěkně a když jsem si pro ni jel bylo 3°C a mrholení = mokrá silnice.
Pokrafali jsme a říkal, že s mojí pneumatikou Dunlop SportSmart II nemá dobré zkušenosti, že klouže. Jednička prý byla fajn, ale dvojka ne. Z loňska si jí už nepamatuju, ale že jsem se kvůli ní vyválele v přímém směru dává smysl - uprostřed má nejtvrdší směs. Každpádně v mrazu už na ní nejedu! :-D
Už první nastartování ve mě zbudilo strach, ač je tam homologační vložka to burácení je slušný. Cestou jsem se držel na uzdě a předjel jen cca 10 aut za 10km. Nebyl silný provoz. :-D Nad 10.000 otáček jsem se nepodíval. A Teď čekám na teplo. Snad už ve středu.
Kamarád se chystal odzimovat Horneta. Čekali jsme, že ho vytlačíme a na brnk nastartujeme. Prostě jako loni. Prd. Škytal, škytal a nedoškytal. Několikrát jsme ho zkusili roztlačit, z 10ti pokusů jednou chytnul a běžel tak nepravidelně, že pokud se pustil plyn chcípnul. Po chvíli zaváhání chcípnul a nový start už nešel.
Tak putoval zase zpátky. Druhý den jsme vzali transfúzní hadičku a vysáli samospádem benzín z nádrže. Větší hadička tam nejde dát. Povedlo se nám vycucnout 9L, takže v nádrži mohl zbýt tak litr. Před tím jsem nádrž hodně prostřepal, aby se rozvíříly případné kaly (žádné nebyly). Doplnili jsme 7L čerstvého benzínu, protřepali nádrž, přidali čerstvě nabitou baterii a nový pokus o start. Všechno stejné. :(
Seřízení motoru bylo potřeba, jsou objednané 2 podložky, 2 ventilové vůle už byly větší než je přípustné. Při té příležitosti zjištěno, že rozvodový řemen je ještě původní. S ním se ještě preventivně mění napínák a 6,5tis je v háji jen za tyhle dvě věci.
Jsem zvědavý jestli ventilové vůle a nové svíčky přidají nějakého koně. :-D
Si říkám, že kdo koupí po mě může být docela spokojený, protože servis nešidím. Co potřebuje, to dostane... ale je to drahý! K tomu ještě ložiska v zadním kole za 1,5tis. Celkem 11tis.
Budu muset letos ušetřit na pneumatikách... loni to byly 3 zadní a 2 přední. To je taky ranec.
Dnes byla R1 naložena na vozík a odjela do servisu. V plánu je:
- seřízení motoru
- výměna svíček
- výměna blinkrů
- výměna držáku budíků (to bych asi sám nedal)
- nové rolny dozadu, které budou zároveň jako ochrana při pádu. Starý závit se vytrhnul, takže nový nebude M6, ale M8.
- svaření přední masky - asi 3cm dlouhá prasklina
- výměna padáků
Chtěl jsem čumák nechat přelakovat, ale kašlu na to. Uvidím jestli svár vydrží sezónu a pokud ano, hodím celou motorku do nového laku. Zatím je mi nejbližší bílá perleť s oranžovým proužkem. Vyloženě oranžová KTM v metalíze. Ale za rok se z toho ještě vyklube něco jiného. :)
Když jsem před převozem zapojoval baterii měl jsem co dělat, abych nenastartoval... ale budíky jsem si rozsvítil, to je prostě fakt nádhera. :-D
Zase jsem se vyválel, minulý týden. Takže: bylo ráno -1°C, ani za boha se mi nechtělo na motorku. Ale semlelo se to tak, že jsem na ní vyrazil. No vyrazil. Vyjel jsem na hlavní silnici, roztáhnul jedničku, cvaknul dvojku, opatrně jsem pustil spojku, abych se ujistil, že tam padla správně. Za studena se jí nechce. Šla krásně. Cajk, přidal jsem plyn a nevím co se stalo následující 2sec, ale probral jsem se na zemi.
Trochu zpětně doplňuju výměnu oleje, kterou jsem si zapomněl zaznamenat. Došlo k ní někdy koncem října, stav tachometru 61k km. Na fotce je o 1tis víc, protože jsem to fotil až dubnu, ale naštěstí druhé počítadlo ukázalo 900km od zapojení baterie a 100km jsem mohl najet ještě loni.
Takže další výměna při 67.000km! Opět to bude Mogul 15W40, který se mi jeví docela dobře. Je levný, maže dobře, nízký rozptyl (15vs40) = málo aditiv, která se prý rychle kazí. A čím menší rozptyl, tím lépe.
Konečně mi někdo poradil jak si nastavit budíky na R1. Tovární nastavení je, že flash dioda se rozsvítí už při 7tis otáčkách. Takže při 160km/hod na šestku vlastně svítí pořád.
Nastavení je snadné: držet SELECT a zapnout zapalování, stále držet než se ukáže nastavení. Je tam snad všechno: podsvícení displeje, zda má dioda svítit, blikat nebo být vypnutá a hlavně od kolik otáček má začít něco dělat. Nastavil jsem si blikání od 11tis otáček.
Konečně mám nějaké lepší fotky z okruhu :)
vzpomínka na starou pneumatiku Dunlop Qualifier II